ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در کورده لارستان

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در کورده لارستان در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیون یورو ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان در بازدید از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی منطقه کورده گفت: موضوع اشتغال در منطقه جز اولویت‌های دولت است و از حضور سرمایه داران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در منطقه استقبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین نقاط برای ساخت نیروگاه خورشیدی در سطح کشور، استان فارس و منطقه لارستان است، بیان کرد: امروزدر دنیا بهره‌مندی از انرژی پاک، جایگاه مورد توجه‌ای دارد و بسیار توصیه می‌شود که این نعمت در کشور ایران و بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله منطقه لارستان فراوان و نیازمند برنامه ریزی کارآمد است.

حسنی ادامه داد: نیروگاه خورشیدی کورده با مدیریت جوانان و رویکردی دانش‌بنیان توسط بخش خصوصی اثرات مثبتی را در حوزه اقتصادی و تولید انرژی به همراه دارد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مسئله دیگری که لزوم بهره گیری از انرژی خورشیدی را دو چندان می‌کند پیامد‌های زیست محیطی حاصل از به کارگیری انبوه سوخت‌های فسیلی است، افزود: از سرمایه‌گذاران در این حوزه استقبال می‌شود و دستگاه‌های ذیربط نیز بایدحداکثر همکاری را در دستور کار خود قرار دهند.

مسعودحکیمی مسئول کنترل کیفی این نیروگاه نیز اظهار کرد: این نیروگاه که از طریق فرآیند قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و با سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی انجام شده، در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار شامل ۳۰ هزار و ۱۲۸ پنل و با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۲ میلیون یورو ساخته شده که با تزریق سالیانه ۱۶ گیگاوات، ساعت انرژی به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه سالیانه از انتشار ۱۳ هزار و ۷۱۲ تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری به‌عمل آمده و در هر سال از مصرف چهار هزار و ۲۷۲ مترمکعب آب کاسته شد که این نیروگاه باعث صرفه‌جویی سالیانه ۵٫۶۴ میلیون مترمکعب معادل گازطبیعی در فرآیند تولید برق کشور می‌شود.

حکیمی از مزایای استفاده از انرژی خورشیدی را پاک و بدون آلودگی، در دسترس بودن این انرژی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، هزینه کمی تولید در طولانی بودن، هزینه کمی نگهداری از تاسیسات تولید آن و امن و بی خطر بودن بیان کرد.

مسئول کنترل کیفی نیروگاه ۱۰ مگاواتی کورده لارستان در پایان با اشاره به اینکه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی منطقه کورده شهرستان لارستان به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است، بیان کرد: در این نیروگاه، ۱۵ نفر در واحد‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ت

ساخت نیروگاه خورشیدی در کورده لارستان

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار