رئیس اجرائی دولت افغانستان بر عدم استفاده از امکانات دولتی در کارزارهای انتخاباتی تاکید کرد.

عبدالله: هیچ یک از مقامات حق ندارد از منابع دولتی در کارزارهای انتخاباتی استفاده کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور امروز (دوشنبه 7 اسد/ مرداد) در نشست شورای وزیران بر عدم استفاده از امکانات دولتی در کارزارهای انتخاباتی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: روز گذشته پیکارهای انتخاباتی آغاز شد اما متاسفانه شاهد حمله تروریستی به دفتر آقای امرالله صالح، معاون دسته انتخاباتی دولت ساز بودیم و این جنایت را تقبیح می کنیم.

عبدالله بیان داشت: حمله به روند انتخابات، حمله بر رای مردم، حمله بر حق مردم و حمله بر جمهوریت است. با وجود این چالش‌ها و ادامه جنگ، مسئولیت تامین امنیت انتخابات نیز به دوش نیروهای امنیتی کشور است. آمادگی برای امنیت انتخابات وظایف شان را چند برابر می‌کند و باید مسئولان نهادهای امنیتی توجه جدی داشته باشند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان خطاب به وزیران گفت: تا زمانی که مسئولیت حکومتی دارید وظیفه شما است که در خدمت مردم باشید؛ حق رای به عنوان یک شهروند برای همه محفوظ است اما هیچ وقت روش و رفتار مسئولان حکومتی نباید در راستای انتخابات و کمپاین‌های انتخاباتی چنان باشد که اصل بی‌طرفی را زیر پرسش برده و به اعتبار انتخابات آسیب بزند.

وی افزود: منابع دولتی، منابع شخصی کسی نیست؛ این منابع حق مردم است و باید در راهی مصرف شود که خیر آن به مردم برسد. هیچ کسی حق ندارد از منابع دولتی به نفع نامزد خاص در کارزارهای انتخاباتی استفاده کند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان عنوان کرد که از هیچ وزیر و یا مقام حکومتی توقع ندارد در پیکارهای انتخاباتی با او یا فرد دیگری همکاری کند؛ همه باید متوجه مسئولیت مان باشیم که عملکرد شفاف و قانونی داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار