شکوری گفت: هم اکنون ۹۸ درصد از معادن کشور به معادن کوچک و متوسط اختصاص دارد که عمده آن‌ها با مدیریت بخش خصوصى اداره می‌شود.

وزارت صنعت مسئول اعطای مجوز استخراج رمز ارز به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام شکورى رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران گفت: براساس تحلیل‌های بانک جهانى در سال ۲۰۱۷ از هر ۵ شغل ۴ شغل متعلق به معادن کوچک و متوسط است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۸ درصد از معادن کشور به معادن کوچک و متوسط اختصاص دارد که عمده آن‌ها با مدیریت بخش خصوصى اداره می‌شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران اضافه کرد: در اروپا ۹۹ درصد بنگاه هاى اقتصادى را کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید: ۴ هزار معدن در کشور غیرفعال مانده است / فعال سازی ۱۵۰ معدن کوچک با سهم اشتغال یک هزار نفر


شکوری تصریح کرد: بروکراسى هاى ادارى نیز می‌تواند سرعت اجراى طرح احیا معادن را کاهش دهد خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت اتاق فکرى با کارگروه‌هاى مختلف تشکیل داده است که یکی از این کارگروه‌ها متعلق به معدن است.

وی گفت: خانه معدن از ابتدای طرح  راه اندازی معادن کوچک و متوسط، آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از این پروژه ملی اعلام کرد. در این زمینه تفاهم نامه‌هایی برای احیای معادن کوچک در بهمن  ۹۶ بین تشکل‌های معدنی به امضا رسید که از جمله آن‌ها می‌توان به تفاهم نامه خانه معدن و انجمن سنگ آهن ایران اشاره کرد که انجمن سنگ آهن ایران واحد‌های واجد شرایط دریافت کمک یا نیازمند سرمایه‌گذاری را شناسایی کرد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران بیان کرد: هم اکنون علاوه بر بررسی مسایل مرتبط با معادن کوچک و چاره اندیشی برای حل مسائل اینگونه معادن توسط خانه معدن ایران، به عنوان حاکم بین معدنکار و سرمایه گذار در این طرح فعالیت می‌کنیم.


انتهای پیام /

طبق آمارهای جهانی از هر  ۵ شغل ۴ شغل متعلق به معادن کوچک و متوسط است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار