بخش ششم/

پاسخ سوالات خود را در زمینه «مشکلات پوستی» اینجا بخوانید

یک متخصص پوست و مو به سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود را در زمینه «مشکلات پوستی» اینجا بخوانید/ بخش ششمبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه « مشکلات پوستی» را  علی روشن متخصص پوست و مو پاسخ داده است.

سوال: دور چشمهایم جوش‌های سفید رنگ زده است، علت چیست و چکار باید کرد؟

جواب: جوش‌های سفید اطراف چشم عمدتا به دلیل تجمع چربی پوست یا ابتلا به عفونت ویروسی در برخی افراد دیده می‌شود؛ این جوش‌ها را می‌توان با دارو درمان کرد، اما در صورت درمان نشدن از جراحی یا لیزر استفاده می‌شود.

سوال: پوست پاهایم دانه‌های ریز قرمز رنگ می‌زند، بعد از یک مدت همانجا پوسته پوسته می‌شود و با دست این پوسته‌ها را می‌کنم شدیدا هم خارش می‌گیرد، فقط هم برای یک پایم اینجوری شده است، دکتر گفت بیماری صدف دارم که دارو دادند، اما یک مدت کوتاه خوب می‌شود و دوباره همین روال پیش می‌رود، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: اگزما دارید، باید از پماد بتامتازون یا کلوتریمازول استفاده کنید.

سوال: ۲۹ ساله هستم، پوست دور لب، چانه و گونه ام همیشه دچار خشکی و پوسته پوسته است و لکه‌های قهوه‌ای دارد، برای درمان باید چکار کنم؟

جواب: از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

سوال: ۲۵ سال است پوست پاهایم خارش دارد و هرماه یک نقطه‌ای از پاهایم جوش‌های ریز خارشی در می‌آورد، چند بار دکتر رفتم موقتی خوب شدند، ولی دوباره بعد از چند ماه خارش شروع می‌شود، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: آنتی‌هیستامین‌ها و کرم‌های استروئیدی می‌توانند در تسکین خارش و واکنش التهابی مؤثر باشند.

سوال: ۳۵ساله هستم، زیر بغلم خیلی عرق می‌کند حتی در زمستان،  از پماد تریامسلون ان ان استفاده کردم چند روز خوب بود، اما باز بیماری قارچی که با خارش شدید همراه است، بر می‌گردد، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: ممکن است دچار هایپرهیدروز شده باشید؛ لباس‌های سبک بپوشید همچنین استفاده از ضد تعریق و پودر‌های جاذب نیز مفید است.

سوال: ۴۰ ساله هستم؛ از ۱۵ سال پیش پوسته پوسته‌هایی در روی چانه، داخل گوشم، روی سینه ام و حتی داخل سرم پیدا شد؛ دکتر گفت قارچ است، پماد تریامسینو لون دادند که موقتا خوب شد، اما الان هم ادامه دارد به طوری‌که من همیشه این پماد را دارم و زدن این پماد اثرات پوسته‌ها موقتا پاک می‌شوند، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: باید معاینه شوید؛ ممکن است دچار اگزما باشید که با برخی دارو‌ها قابل درمان است.


بیشتر بخوانید: اختلالی دردسرساز که پوستتان را درگیر می‌کند


سوال: خارش شدید پوستی دارم که سر و بدنم به شدت می‌خارد و زخمی هم شده و شامپوی پرمتین ایروکس استفاده می‌کنم که تقریبا جواب داده است و موقتی عمل می‌کند که الان به مدت ۲ ماه استفاده می‌کنم و اینکه بدنم هم به شدت اذیت می‌کند  و معمولا شب‌ها بیشتر می‌خارد، چه دارویی مصرف کنم؟

جواب: باید آزمایش دهید، کم کاری تیروئید ممکن است یکی از علت‌های خارش باشد.

سوال: ۳۰ ساله هستم، مدتی است پوست سرم خیلی چرب می‌شود و ریزش موی شدیدی دارم، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: بیماری درماتیت سبورئیک است که باید از شامپوی مخصوص استفاده کنید.

سوال: چند سال است که انگشتان دستم اگزما دارد، اول یک انگشت بود، اما بعدا تمام انگشتانم مبتلا شدند؛ برای درمان پیش متخصص پوست رفتم و پماد ان ان و محلول ریوانول داد و متاسفانه درمان نشد، در محیط‌های خشک شدیدتر می‌شود و ترشحات زرد رنگی دارد برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: بیماری اگزمای سبورئیک یا درماتیک سبورئیک است که داروی ضد قارچ و التهاب مثل کلوتریمازول در درمان آن مفید است.

سوال: در دوران بارداری لک‌هایی زیر سینه‎هایم ایجاد شد؛ مقطعی خوب می‌شود و دوباره برمی‎گردد، برای درمان آن باید چه کار کنم؟

جواب: در تمام اوقات روز به میزان کافی آب بنوشید؛ مواد غذایی مغذی سرشار از فیبر، ویتامین، آهن و پروتئین مصرف کنید، از یک رژیم تناسب اندام خوب که باعث تعریق  می‌شود پیروی کنید، این عمل باعث می‌شود تا سموم از منافذ باز سموم دفع شود، از کرم‌های با کیفیت خوب برای صورت و بدن خود استفاده کنید، نوشیدنی‌های مختلف را تا جای ممکن در طول روز بنوشید.

سوال: برای خال‌های سرسیاه روی بینی چه درمانی وجود دارد؟

جواب: استفاده از لایه بردار در درمان جوش سر سیاه مفید است.

سوال: خانمی ۳۸ ساله هستم، نزدیک ۱۰ سال است لکه‌های قهوه‌ای روی پیشانی و گونه و بینی دارم با برخی درمان‌ها مثل پماد حاوی هیدروکینون مدت کوتاهی بهتر شدند، اما دوباره پررنگ شدند، هیچ داروی خاصی مصرف نمی‌کنم چندین سال است همه جا ضدآفتاب می‌زنم، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: لکه‌های پوستی می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، این لکه‌ها می‌تواند ژنتیکی یا هورمونی باشد؛ لکه‌های پوستی اصولا با آفتاب تشدید می‌شود که می‌توان از دارو‌های لکه‌بر استفاده کرد، ولی با توجه به اینکه اکثر لکه‌ها مقاوم به درمان هستند، لیزر درمانی انتخابی برای  درمان لکه‌های پوستی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
پوست سرم 6-7 ماهی هست که دوچار خارش شدید هست موهام چربه اما وقتی که دارم میشورمشون انگار خارشش 100 برابر میشه وقتی هم عرق میکنم خارش سرم دوباره شدید میشه سال گذشته دچار حسایت شدید فصلی بودم طوری که آبریزش شدید بینی و عطسه های فراوون داشتم حدودا از اول بهار بود تا شهریور من جدی نمیگرفتم فکر میکردم حساسیت فصلیه یه روز یک قرص کلداکس خوردم و حساسیت رفع شد اما از فرداش پوست سرم به شدت به خارش افتاد اگه میشه راهنمایی بفرمایید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بر اثر خارش موهای سرم کم پشت شده آیا دیگه این قسمتها مو درنمیاد ؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام منم اینجور شدم رفتم دکتر امپول ضد حساسیت داد بعد تزریق 1 ماهی خارشها کم میشه اما دوباره برمیگرده و موهام هم کم پشت شده خصوصا وقتی سرم خیس میشه خارشها خیلی شدید میشه والا هزینه هربار رفتن متخصص پوست 70-80 تومنه نداریم دیگه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی فرح مند
۰۷:۵۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
با عرض سلام و خسته نباشید
۳۴ سالمه ساکن استان یزد
حدود ٢ ماه هست احساس گرمای شدید دارم. هر کسی دست میدم میگن چقد داغی. آزمایش کامل رفتم چیزی نبود 0همه چیز نرمال بود. مشکل دیگه دارم تا ککمی عرق میکنم پوست بدنم چسبناک میشه اصلا نمیتوانم کار بکنم هر روز دوش میگیرم بازم مشکل دارم. ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ف.م
۰۰:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام. تقریبا ده ماه پیش‌ در مسافرت چند شبی توی یک خوابگاه بودیم. موقع برگشت روی دستم بین انگشت کوچیک و کناریش شروع به خارش کرد و حالت خشکی پیدا کرد. به دکتر مراجعه کردم یه پماد داد که خارش رو به صورت موقت درمان کرد ولی الان خوب که نشده هیچ به اطراف هم پخش شده و پوستم حالت متورم، خشک و زخیم شده و همچنان خارش داره. درمانش چیه؟
ممنون
آخرین اخبار