رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : رنگ لباس بر ایمنی تردد عابران پیاده تأثیر مستقیم داشته و می‌تواند باعث بهتر دیده شدن و یا دیده نشدن از سوی رانندگان گردد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : در شب‌ها هرچه عابران پیاده لباس‌های رنگ روشن بپوشند در هنگام عبور از عرض و یا طول معابر از سوی رانندگان بهتر و سریع‌تر دیده شده و چنانچه رنگ لباس آنان تیره‌تر باشد ممکن است دیده نشوند و یا اینکه رانندگان با تأخیر آن‌ها را ببینند.

وی گفت : عابران پیاده با توجه به اینکه در صورت برخورد وسیله نقلیه با آن‌ها دچار جراحات و صدمات خواهند شد بنابراین هر اقدامی که سبب بهتر دیده شدن آن‌ها گردد باید انجام دهند که پوشیدن لباس‌های رنگ روشن یکی از این روش‌ها می‌باشد.

 حیدری تصریح کرد: لباس رنگ مشکی در شب‌ها دیده نمی‌شود و نامرئی است، لباس رنگ آبی از فاصله ۱۷ متری و رنگ قرمز از فاصله ۲۴ متری دیده خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان گفت: لباس‌های زرد رنگ از فاصله ۳۷ متری و رنگ سفید از فاصله ۵۵ متری و استفاده از عناصر بازتاب نور از فاصله ۱۳۰ متری از سوی رانندگان دیده می‌شود.

وی افزود: با تحلیل در نوع رنگ و فاصله رویت شدن می‌توان به این نتیجه رسید که در شب‌ها هرچه رنگ لباس عابران پیاده روشن‌تر باشد زودتر و بهتر از سوی رانندگان وسایل نقلیه دیده می‌شوند که می‌تواند بر ایمنی تردد آنان تأثیر فراوانی داشته باشد.

 حیدری در پایان گفت: در راه‌هایی که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیر‌های ویژه اختصاص داده شده است عابران مکلف هستند هنگام عبور از عرض و یا طول سواره رو از این امکانات استفاده کنند .

 

 

انتهای پیام/د

رنگ لباس بر ایمنی تردد عابران پیاده تأثیر مستقیم دارد

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.