مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران گفت: رهبر انقلاب به‌صورت روزانه توانمندی قدرت دفاعی کشور را مطالبه داشتند، قدرت دفاعی امروز کشور محصول همین مطالبه‌گری‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، سردار شریف مسئول کل روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تجلیل از خبرنگاران گفت: تلاش سپاه این است تا  الگویی را ارایه کند که به  همه سازمان های کشور کمک کند تا قدرت بخش رسانه  در کشور شکل بگیرد.

او با اشاره به اینکه در دنیای  امروز باید  سواد رسانه  را بالا ببریم افزود: سواد رسانه ای به ما کمک می کند که بدانیم چه بخشی از این خبر درست و چه بخشی برای فریب ما منتشر شده است.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت جمهوری اسلامی را محصول تلاش شبانه‌روزی نیروهای انقلابی و جهادی دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی به‌صورت روزانه و هفتگی توانمندی قدرت دفاعی کشور را مطالبه داشتند و قدرت نظامی و دفاعی امروز کشور محصول همین مطالبه‌گری‌ها است.

شریف با تأکید بر اینکه دشمن چشمه کوچکی از قدرت دفاعی ایران را دید و اگر خطا کند قدرت نظام اسلامی را خواهد دید، تبیین کرد: کاش صداوسیما تصاویر تصرف کشتی نفتکش را نشان می‌داد و همه مردم با این قدرت دفاعی کشور آشنا می‌شدند.

سردار شریف ادامه داد: سازمان علمی و فرهنگی یونسکو متنی را منتشر کرد و از دیدگاه این سازمان  فرد باسواد به کسی  گفته می شود که ۵ تا سواد داشته باشد.

مسئول کل روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  افزود :از دیدگاه این سازمان  فرد باسواد باید  روابط عاطفی خود را بتواند با خانواده به خوبی برقرار بکند ، قادر باشد با محیط اطرافش ارتباط برقرار کند، سواد مالی داشته باشد و بتواند با یک در امد مشخص خانواده خود را اداره کند.

او  گفت:  سواد رسانه ای فرد باید قادر باشد خبر های منتشر شده از رسانه را تجزیه و تحلیل کند و مورد پنجم لیسانس و مدارک تحصیلی است به عبارتی سواد کلاسیک که کم اهمیتی است.

سردار شریف با بیان اینکه مولفه قدرت افکار عمومی بسیار مهم است اظهار کرد:رسانه ها قادر هستند با سرعت برق و باد کاه را کوه  و کوه را کاه جلوه دهند یا داریی های یک کشور را  فوق العاده ضعیف و نداشته های یک کشور را قدرتمند جلوه دهند و این کارایی را از خود نشان دهند.

او ادامه داد: کار دشمنان رسانه ها تلاش در جهت کوچک نشان دادن قدرت مردم ایران و بزرگ جلوه دادن دشمن  را نشان دهند.همچنین پشیمان نشان دادن مردم ایران و بحرانی نشان دادن شرایط فعلی است.

سردار شریف با اشاره به اینکه  اکنون برنده، جمهوری اسلامی است زیرا بیش از ۳۰ سال تلاش کردیم تا امنیت را برقرار کنیم  و انگیزه ، ایمان و تجربیاتی در طول این سال های متعدد به وجود امده است. گفت:  دشمن بداند که یکبار دیگر این کشور و ملت دچار یک جنگ تحمیلی نخواهد شد .

 او با بیان اینکه دشمن تلاش می کند با قدرت رسانه ای خودشان  بسیاری از مسائل را بزرگ نشان دهند  افزود: اگر قرار بود ان ها با تصویر سازی بر جمهوری اسلامی غلبه کنند باید خیلی زودتر از این ها بر جمهوری اسلامی غلبه می کردندملت ما باید بداند که روی چه پله ای استاده بودیم و الان فاصله ما چقدر است.

سردار شریف ادامه داد: فاصله ما با ۴۰ سال پیش نسبت به آمریکا در حال صعودی بوده است در حالی که آمریکا یک سیر سقوطی داشته است خبرنگاران منبع تولید پیامتان منبع قدرتمندی است و اگر مخاطب خوب انتخاب شده باشد ابزار خوب انتخاب شده باشد صد در صد تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام / ط آ 

رسانه مهم ترین عامل تأثیرگذار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.