معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: رسالت اصلی جهاد دانشگاهی در توسعه علمی، آموزش مهارتی، کارآفرینی و اشتغال در آذربایجان غربی تاحدود زیادی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،علی مصطفوی  معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ضمن تبریک ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به فرمان حضرت امام راحل، با بیان اینکه رسالت اصلی جهاد دانشگاهی الگوسازی توان کشور در توسعه علمی، آموزش مهارتی، کارآفرینی، اشتغال و در نهایت ایجاد خودباوری در مردم و تلاش برای شکوفایی استعداد‌ها است، که این مهم در آذربایجان غربی تا حد زیادی اتفاق افتاده است گفت: جهاد دانشگاهی باید با ایجاد زیرساخت‌های فناوری و پژوهشی و آزمایشگاه‌های پیشرفته و تهیه مکانی برای مراکز رشد و توسعه جوان‌هایی که دارای ایده‌های جدید هستند حمایت کند.
 
او افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند در پیشرفت جایگاه علمی کشور در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و مراکز این حضور موثر داشته باشد.
 
مصطفوی با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی باید با نیازسنجی لازم دوره‌های آموزشی خود را به سمت کارآفرینی و مهارت افزایی سوق داده تا فراگیران بتوانند برای خود فراهم نمایند گفت: مجموعه‌های جهاد دانشگاهی باید ترکیبی از علم ایمان تقوا و تلاش‌های جهادی باشد تا بتواند در زمینه‌های مختلف علمی آموزشی پژوهشی و کارآفرینی جوابگوی نیاز‌های اصلی و اساسی است آن باشد.
 
مصطفوی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از مجموعه جهاد دانشگاهی گفت: این حمایت‌های معظم‌له نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی را در زمینه‌های موجود دوچندان نموده است.
 
او با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب حرکت می‌کند اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی یکی از نهاد‌هایی است که می‌تواند با تکیه بر نقش و ظرفیت نیرو‌های متخصص جوان و جهادی خود در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب موثر باشد و با اهداف والای خود و عبرت گرفتن از گذشته و امید به آینده و تجربه اندوزی در راستای عمل به منویات معظم له گام بردارد که جوانگرایی تخصصی جهاد دانشگاهی درجوار تجربه جهادی، مدیریت توسعه را کیفی‌تر رقم می‌زند.
 
مصطفوی نقش آفرینی و جایگاه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در عرصه‌های مختلف فرهنگی آموزشی و پژوهشی را بسیار خوب و ارزنده توصیف کرد و گفت: تاکنون ادارات و سازمان‌های زیادی با عقد قرارداد‌هایی برای پیشبرد اهداف علمی آموزشی پژوهشی و فرهنگی و در مناسبت‌های خاص از توان و ظرفیت متخصصان این مجموعه در استان بهره‌های فراوانی برده‌اند همچنین برای حمایت از توسعه علمی و فناوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان باید همکاری و تعامل دستگاه اجرایی با مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان افزایش یابد.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تا حدود زیادی توانسته است به عنوان یک نهاد انقلابی به صورت خودکفا و مستقل در راستای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی عمل نمایند گفت: جهاد دانشگاهی استان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های ارزشمند در حوزه‌های مختلف آموزشی پژوهشی فرهنگی و درمانی است که می‌تواند با حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در توسعه همه جانبه کشور در حال و آینده مثمرثمر واقع شود.
 
مصطفوی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی مهارت‌های تخصصی و ضمن خدمت کارکنان دولت توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی یادآور شد که نقش جهاد دانشگاهی در این زمینه بسیار ارزشمند است و تاکنون شاهد برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله پرورش نیروی فنی و کارآمد در عرصه‌های مختلف تحصیلی زبان و هنر، کامپیوتر و فعالیت‌های فرهنگی بوده ایم و دستگاه و سازمان‌ها و نهاد‌های استان نیز در زمینه آموزش ضمن خدمت و مهارت‌های تخصصی دیگر با قرارداد‌های از ظرفیت نیروی متخصص و متعهد این مجموعه استفاده کردند.
 
او ادامه داد: توجه جهاد دانشگاهی به مزیت‌های استانی در زمینه اقدامات پژوهشی فرهنگی و آموزش خوب است و با توجه به فعالیت درخشان و قابل تحسین این نهاد انقلابی در استان و به کارگیری نیروی جوان و متخصص و دستاورد‌های حاصل طی سال‌ها تلاش و دور از انتظار نیست و بدون شک با ادامه این روند علمی و پژوهشی همچنین نهاد‌های موفق و موثر کشور باقی خواهد ماند.
 
مصطفوی با اشاره به انتظارات مردم و مسئولین از این نهاد انقلابی اظهار کرد انتظارات مردم و مسئولان از دانشگاه به عنوان یک نهاد انقلاب این است که با مجاهدت و تلاش مضاعف بیش از پیش در راستای پیشرفت و اعتلای علمی آموزشی و پژوهشی کشور گام بردارد.
 
انتهای پیام/م
 

پیام معاون استاندار به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.