معاون وزیر کار در امور تعاون در قزوین گفت: اصلاح قوانین و الزام بخش خصوصی به رعایت قانون می‌تواند تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در بخش اقتصاد را محقق کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد کبیری معاون وزیر کار در امور تعاون در بازدید از بزرگترین فروشگاه تعاونی مصرف در قزوین گفت: یکی از مشکلاتی که موجب عقب ماندن تعاونی‌ها از دایره رقابت شده بی توجهی به قانون از سوی بخش خصوصی است و برای رقابت پذیری باید دیگران را ملزم به رعایت قانون کنیم.

کبیری افزود: همچنین باید بتوانیم با اصلاح قوانین و بازنگری ارزش افزود، سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد را محقق کنیم.

او اضافه کرد: تعاونی‌های مصرف به عنوان یک شبکه حیاتی خیلی قوی برای توزیع کالا‌های اساسی با قیمت مناسب عمل می‌کنند که در دهه ۶۰ این وظیفه توسط تعاونی‌ها صورت می‌گرفت، اما به مرور زمان این نقش کم رنگ شد و توزیع از بخش تعاونی‌ها به حوزه خصوصی رفت و سهم تعاون کم شد.

کبیری تصریح کرد: برای خروج از وابستگی به درآمد‌های نفتی باید مالیات را همه پرداخت کنند، اما برای تقویت رقابت پذیری بخش تعاون پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر کار در امورتعاون افزود: باید به سمت ایجاد فروشگاه‌های مدرن و زنجیره‌ای در بخش تعاون برویم و متناسب با جمعیت نیاز‌های مردم را تامین کنیم.

کبیری گفت: اگر تعاونی‌ها خود را به روز نکنند از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

وی افزود: تعاونی جهاد کشاورزی قزوین از تعاونی‌های موفق و استاندارد در سطح کشور است که می‌تواند الگویی برای استان‌های دیگر کشور باشد.

انتهای پیام/ک

سفر معاون وزیر کار  به قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.