سرپرست دامپزشکی شهرستان بافق از آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک حاشیه مناطق حفاظت شده بافق خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، فرزانه سالاری سرپرست دامپزشکی بافق با اشاره به کنترل بیماری‌های حیات وحش منطقه از آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک حاشیه مناطق حفاظت شده بافق خبر داد و گفت:  با اقدامات دامپزشکی در جلوگیری از شیوع برخی بیماری‌ها در دام‌های بومی و پیشگیری از سرایت آن در حیات وحش، همانند سال‌های قبل با همکاری اداره محیط زیست، مناطق پرخطر شناسایی و به‌طور مستمر پایش خواهد شد.

او با اشاره به اولویت روستا‌های واقع در حاشیه مناطق حفاظت شده حیات وحش، افزود: دام‌های اهالی این روستا‌ها چندین مرحله واکسیناسیون رایگان ppr و تب برفکی را دریافت خواهند کرد.

همکاری و مشارکت دامپزشکی در حوزه کنترل بیماری‌های حیات وحش

سیدجلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق با توجه به همکاری و مشارکت دامپزشکی در حوزه کنترل بیماری‌های حیات وحش گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط با محیط زیست، دامپزشکی است که در بعد حفاظت حیات وحش نقش مهمی دارد.

او  با ابراز خرسندی از سطح مطلوب همکاری و همراهی شبکه دامپزشکی و محیط زیست شهرستان، افزود: تعامل میان این ۲ اداره به منظور مقابله با بیماری‌های حیات وحش به ویژه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک و تب برفکی امری موثر و مفید است.

مناطق حفاظت شده کوه بافق زیستگاه امن و مناسبی برای حیات وحش از قبیل پلنگ ایرانی، یوز آسیایی، بز و قوچ و کل کوهی، گونه‌های نادره پرندگان، چرندگان و خزندگان است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر بافق و در مجاورت جاده روستا‌های قطرم و شادکام واقع شده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دامپزشکی ، حیات و حش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.