همه اهالی فوتبال امیدوار هستند که سردار بتواند با تلاش و تمرینات بیشتر راهی لیگ‌های معتبر و تیم‌های بزرگ اروپایی شود و از روسیه دل بکند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار آزمون در ٢٥ سالگی روز‌های خوب فوتبالی خود را در ترکیب زنیت سن پترزبورگ پشت سر می‌گذارد. به لطف درخشش او در لیگ روسیه، اما همه اهالی فوتبال امیدوار هستند که سردار بتواند با تلاش و تمرینات بیشتر راهی لیگ‌های معتبر و تیم‌های بزرگ اروپایی شود و از روسیه دل بکند.

با وجود این در همین فوتبال روسیه و همین شرایط او رکورد‌های خاصی را به نام خود ثبت کرده و شانس شکستن رکورد‌های دیگری را هم به‌عنوان لژیونر اروپایی در اختیار دارد که در این گزارش این موارد را بررسی کرده‌ایم.

همه رکورد‌های بی‌نظیری که سردار آزمون آن‌ها را شکسته یا می‌تواند بشکند

١-بهترین گلزن ایرانی در اروپا
سردار آزمون توانسته عنوان برترین گلزن ایرانی در لیگ‌های سطح اول فوتبال اروپا را به دست بیارود و خیلی بعید است که به همین راحتی کسی بتواند رکورد او را بشکند. سردار ٢٥ ساله تا کنون با پیراهن تیم‌های روستوف، روبین‌کازان و زنیت ٤٤ گل در رقابت‌های رسمی روسیه و اروپا به ثمر رسانده است. البته علیرضا جهانبخش هم که در برایتون انگلیس بازی می‌کند برای کسب این عنوان با سردار رقابت دارد و تا کنون ٣٩ گل به ثمر رسانده است. رضا قوچان‌نژاد هم ٣٩ گل اروپایی در کارنامه دارد، اما خیلی بعید است که بتواند به خاطر تفاوت سنی به رکورد آزمون برسد. سامان قدوس ستاره ایرانی آمیانس فرانسه هم با ٣٢ گل دیگر تعقیب‌کننده آزمون است.

٢- ٤ سال تا رسیدن به وحید هاشمیان
رکورد حضور متوالی یک بازیکن ایرانی در فوتبال اروپا در اختیار وحید هاشمیان با ١٠ سال سابقه بازی و مهدوی کیا با هشت سال سابقه بازی در بوندس‌لیگای آلمان است. نکته قابل تأمل، اما اینجاست که سردار در شرایط کنونی در ٢٥ سالگی، ششمین فصل حضور خود را در لیگ‌های اروپایی پشت سر می‌گذارد و به احتمال زیاد این رکورد هم توسط او شکسته خواهد شد و باثبات‌ترین بازیکن ایرانی در فوتبال اروپا خواهد بود.

٣- صاحب زودهنگام‌ترین گل اروپا
فصل جدید لیگ برتر فوتبال روسیه در شرایطی آغاز شده که سردار آزمون یک اتفاق تاریخی را در هفته سوم این رقابت‌ها رقم زد. او این‌بار در ترکیب زنیت در ثانیه یازدهم مسابقه توانست دروازه اورنبورگ را باز کند. به این ترتیب سریع‌ترین گل یک لژیونر ایرانی را در فوتبال اروپا به ثمر رساند. رکوردی که خیلی سخت می‌شود توسط بازیکنان دیگر شکسته شود.

٤- آقای گلی بعد از جهانبخش
تنها بازیکن ایرانی که با حضور در لیگ‌های اروپایی توانسته به عنوان آقای گلی دست پیدا کند، کسی نیست جز علیرضا جهانبخش. علیرضا با ٢١ گلی که در لیگ اردیویسه هلند زد علاوه بر عنوان آقای گلی عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ هلند را هم از آن خود کرد. سردار آزمون، اما در ٦ فصل حضور خود در روسیه نتوانسته به عنوان آقای گلی برسد، اما در این فصل این احتمال وجود دارد که با ادامه روند گلزنی و درخشش خود با زنیت علاوه بر کسب دوباره عنوان قهرمانی، آقای گل روسیه هم بشود. البته رکورد بیشترین گل زده در یک فصل توسط بازیکن ایرانی هم در اختیار جهانبخش است و باید دید امسال سردار می‌تواند این رکورد را هم از آن خود کند یا خیر.

٥- حمله به آمار گلزنی علی دایی
سردار آزمون در فوتبال ملی ایران هم شانس شکستن دو رکورد را دارد. او در ٢٥ سالگی ٤٦ بازی ملی در کارنامه دارد و بیست‌وهشت بار موفق به گلزنی شده است. سردار برای این‌که رکورد بیشترین حضور در تیم‌ملی را بشکند باید با همین ثبات ملی‌پوش بماند و از رکورد ١٥١ بازی ملی جواد نکونام عبور کند. از طرفی دیگر رکورد آقای گلی جهان هم در اختیار علی دایی با ١٠٩ گل است که سردار باید هشتادودو بار دیگر برای تیم‌ملی گلزنی کند تا بتواند این رکورد را به نام خودش ثبت کند؛ کاری که انجام آن به معنای واقعی سخت خواهد بود.

٦- بهترین گلزن ایرانی جام‌جهانی
تیم ملی ایران در تاریخ ٥ دوره حضور خود در جام‌جهانی ٧ گل وارد دروازه حریفان کرده که این گل‌ها توسط ٧ بازیکن مختلف به ثمر رسیده و یکی از آن‌ها هم گل به خودی بوده است. سردار در جام‌جهانی روسیه موفق به گلزنی نشد، اما می‌تواند در جام‌جهانی قطر بدرخشد و با زدن بیش از یک گل در تعداد گل زده در جام‌جهانی هم رکورددار شود که این شانس برای سایر بازیکنان تیم‌ملی هم وجود دارد.

٧-بیشترین فالوور اینستاگرامی
در بیرون از زمین فوتبال هم بد نیست بدانید که سردار آزمون در بین تمام ورزشکاران ایرانی، بیشترین تعداد فالوور را در اینستاگرام دارد و با ٣‌میلیون مخاطب صدر این جدول را در بین ورزشکارانی که هنوز دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کنند، در اختیار دارد. تعداد فالوور‌های او هم البته روز به روز در حال افزایش است.

منبع: شهروند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سردارازمون بازیکن بزرگ وخوش اخلاق ماست اویک قهرمان است