معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: روستای تنگه سرحه شهرستان نیکشهر به عنوان روستای ملی حصیربافی ثبت شد.

روستای تنگه سرحه ثبت ملی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در نشست با صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان در زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی یک استان استراتژیک است و مسئولان نیز به توان استان در این زمینه واقف شدند

او گفت: پارسال با ۶ هزار جلد و امسال ۴۰۰ هزار جلد سوزن دوزی قران برای خودرو‌ها استفاده کردیم، سال بعد رقم بیشتری مدنظر داریم تا یک بازار پایدار برای محصولات سوزن دوزی شکل بگیرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: خانه ایرانی در تهران ادعا دارد که به جز لوازم تصویری میتواند تمام لوازم مورد استفاده را از صنایع دستی تامین کند و به زوج‌های جوان نشان دهیم که میتوانند خانه شان را با صنایع دستی ایرانی تزئین کنند.

این مسؤول ادامه داد: کلپورگان به عنوان اولین روستای جهانی ثبت شد و تازه اتفاقات بعد از ثبت شروع شد، که هنرمندان در یک حرکت نمادین در کلپورگان تولید و در تهران فروختند و از هزینه آن مدرسه ساختند.

او با بیان اینکه باید با تمام توان برای اموزش، تولید و ترویج صنایع دستی سیستان و بلوچستان تلاش کنیم، گفت: کارگرو‌هایی را برای حل مشکلات مردم تشکیل دادیم و تمام تلاش را برای تامین مواد اولیه صنعتگران استان به کار خواهیم گرفت.

او افزود: بعد از ۵ سال در سال گذشته دوباره بیمهصنعتگران را برقرار کردیم و ۸۱۲ نفر را از بین اولویت‌های استانی مشخص کردیم و امیدواریم امسال سهم بیشتری برای صنعتگران استان در نظر گرفته شود.

محمودیان گفت: سی و دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور شهریور ماه امسال برگزار می‌شود، که امیدواریم این استان پررنگ و با تمام توان ظاهر شود.

او ادامه داد: پارسال ۵۰۰ میلیون تومان و امسال هم ۵۰۰ میلیون تومان به بازارچه دایمی تنگه سرحه اختصاص دادیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: روستای تنگه سرحه شهرستان نیکشهر به عنوان روستای ملی حصیربافی ثبت شد.

انتهای پیام/ع

روستای تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیربافی ثبت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار