آغاز برداشت محصول سیر از اراضی کشاورزی چالدران

مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت:برداشت محصول سیر از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، کشاورزان شهرستان شهرستان چالدران با توجه به شرایط خاص منطقه و در راستای اجرای برنامه تنوع کشت محصولات کشاورزی از ۳ سال پیش اقدام به کشت سیر نموده اند.
 
جلالی مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: بر اساس ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان منطقه امسال در سطح ۶۰ هکتار سیر در این شهرستان کشت شده است که از هر هکتار انتظار می‌رود به صورت خشک ۱۰ تن سیر برداشت شود.
 
او افزود:حمایت و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی بر نحوه کاشت، داشت و برداشت این محصول باعث شده سیر‌های تولیدی در این شهرستان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشند.
 
جلالی ادامه داد:امسال در جهت حمایت از سیر کاران شهرستان چالدران از محل صندوق توسعه روستایی و عشایر ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت کردیم.
 
او گفت: محصول سیر به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها و املاح متعدد برای سلامتی انسان و پیشگیری و درمان برخی از بیماری‌ها همچون کنترل فشار خون و کلسترول بسیار مفید می‌باشد.
 
مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت:امسال بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده بیش از ۶۰۰ تن محصول سیر از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
 
 

برداشت سیر در چالدران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.