رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: نمک‌های غیر تصفیه موسوم به نمک‌های دریا سلامتی مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند.

نمک‌هایی که سلامتی مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش دوست افزود: در سال‌های اخیر با گسترش تبلیغات افراد سودجو، استفاده از نمک‌های غیر تصفیه موسوم به نمک‌های دریا افزایش یافته است که آزمایش‌ها نشان می‌دهد این نمک‌ها منبعی از آلودگی و ناخالصی، چون فلزات سنگین می‌باشند و سلامتی مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کنند.

وی بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان دشتستان بنا به وظیفه نظارتی خود در سال‌های گذشته نسبت به آموزش به صنوف مختلف اقدامات لازم را انجام و در نهایت با اجرای طرح ویژه اقدام به جمع‌آوری نمک‌های دریا از سطح عطاری‌ها و برخورد با متخلفین کرده است.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: طرح نظارت ویژه بر عطاری‌های سطح شهر برازجان با حضور ۱۰ بازرس در قالب ۵ اکیپ و با حضور نماینده واحد امور دارویی انجام و در پایان میزان ۲۲۴ کیلوگرم نمک دریا بدون مجوز فروش شناسایی و جمع‌آوری شد.

سیده فاطمه حسینی تصریح کرد: برخی از برند‌های نمک دریا موجود در سطح عرضه با انجام مراحل کامل تصفیه و افزودن ید موفق به دریافت مجوز‌های بهداشتی شده‌اند و در سطح بازار به فروش می‌رسند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله فروش نمک‌های غیرمجاز در سطح عرضه، مراتب را به سامانه کشوری ۱۹۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/م

نمک‌ دریا سلامتی مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.