امام جمعه دهلران گفت:اعضای شورای فرهنگ عمومی باید مشوق و الگو در عمل به سنت‌های درست و دوری از سنت‌های ناروا در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه دهلران  روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران گفت:تلاش اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید معطوف به حذف سنت‌های ناروا و عملیاتی کردن مصوبات وایجاد فرهنگ درست و مطابق موازین شرع و اسلام در جامعه باشد.

وی بر ضرورت پیگیری عملیاتی کردن مصوبات و برگزاری نشست‌ها بصورت ماهانه تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی و تعمیق فرهنگ اسلامی در جامعه از وظابف آحاد جامعه است و متولیان فرهنگ عمومی باید در این زمینه مشوق و الگو باشند.

امام جمعه دهلران همچنین بر ضرورت هزینه‌های چهلم و سال میت در امور خیریه و بویژه مسجد سازی و نماز تاکید کرد .

وی در این باره  گفت:حضور مردم درمجالس عزاداری و ابراز محبت و دلداری صاحبان عزا جای بسی تقدیر دارد.

مجید عسگری فرماندار دهلران  به هجوم فرهنگ صهیونیستی وسرمایه داران آن به دنیا اشاره کرد و افزود: این تهاجم مختص یک جامعه خاص نیست و به همه جوامع حمله کرده و به هیچ کس رحم نمی‌کند و شامل همه جوامع دنیا شده است.

وی فرهنگ همبستگی در مراسم‌ها رایک رویکرد بزرگ اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: باید از این دانشگاه حداکثر استفاده در جهت ترویج فرهنگ‌های پرمحتوا و زدودن سنت‌های ناروا بهره گرفت.

عسگری ادامه داد: حذف فرهنگ‌های زاید به مرور زمان انجام می‌شود، ولی بهتر است آسیب شناسی کرد و ریشه را از بین برد و در موضوعات اجتماعی دانشگاه‌ها را دخیل کنیم و برای از بین بردن سنت‌های ناروا در شهرستان صف شکن باشیم.

 

انتهای پیام/با

نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.