مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اختصاص تسهیلات به ۳۵۰ واحد مسکونی استان در بافت‌های فرسوده خبرداد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری استان گفت: این تسهیلات به بافت‌های فرسوده ۷ شهر استان که ۳۱درصد جمعیتی شهر خود را تشکیل می‌دهند پرداخت می‌شود.

وی سهمیه ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات نوسازی را برای هر واحدمسکونی اعلام کرد و افزود: این تسهیلات با سود ۹ درصد پرداخت می‌شود و درصورت درخواست متقاضی تا ۲۰ میلیون دیگر هم می‌تواند افزایش داشته باشد.

جعفری گفت: از این سهمیه تاکنون ۳۰ نفر مراجعه و به بانک معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ پروژه‌ی بازآفرینی با هدف ارتقا سطح کیفیت زندگی در سطح استان در حال اجراست، افزود: دستگاه‌های زیربنایی و روبنایی و خدمات رسان مشغول فعالیت مستمر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از واگذاری ۷۷۹ قطعه زمین به بنیاد مسکن و کمیته امداد برای ساخت ۱۰ هزار مسکن محرومان خبر داد.

معاون امور عمران استاندار هم با اشاره به ساخت ۱۰ هزار مسکن روستایی، گفت: برای اینگونه ساخت و ساز‌ها باید دقت لازم با ایجاد شرایط مطلوب لحاظ شود تا شاهد سکونت غیر رسمی در اطراف شهر‌ها نباشیم.

میرجعفریان از سازندگان مساکن و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی خواست تا به رونق ساخت و ساز‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه باید سهم خود را برای ارتقا کیفی و کمی باز آفرینی پرداخت کند، از فرمانداران خواست: تا ظرف یک هفته آینده ستاد بازآفرینی شهری را برای محلات هدف تشکیل دهند.

انتهای پیام/ک

 تسهیلات ۵۰ میلیونی نوسازی را برای هر واحدمسکونی

برچسب ها: مسکن ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.