آب گیری ۲ و نیم برابری سد‌های خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: از مجموع ظرفیت ۲۳۴ میلیون متر مکعبی سد‌های استان بیش از ۵۷ درصد ابگیری شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۱۳۰ میلیون آب در مخازن سد‌ها وجود دارد که این رقم پارسال ۵۰ میلیون متر مکعب بود که امسال میزان آبگیری سد‌ها نسبت به پارسال بیش از دو و نیم برابر رشد داشته است.

مرتضوی گفت: عملیات علاج بخشی سد اسفراین از دو سال قبل آغاز شده و همزمان با سیلاب‌های فروردین و اردیبهشت امسال  آبگیری و بهره برداری شده است.

او افزود: با پیگیری‌های استانی و مصوبه هیئت دولت و با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب عملیات علاج بخشی سد بیدواز اسفراین پیش بینی می‌شود و این عملیات تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

مرتضوی گفت: در حال حاضر تعداد هشت سد در استان مورد بهره برداری قرار گرفته و چند سد در مرحله مطالعاتی قرار دارد، ولی با توجه به سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت نیرو و همچنین منابع مالی و اعتباری فعلا سد‌هایی که تامین اب شرب را برعهده دارند در دست اجرا می‌باشند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی عنوان کرد: از ۷۰۰۰ حلقه چاه کشاورزی موجود در استان تنها ۳۲۰۰ حلقه دارای مجوز‌های قانونی برداشت آب می‌باشند و متاسفانه مابقی بصورت غیر مجاز فعالیت دارند و از سال ۸۵ تاکنون در راستای اهداف وزارت نیرو ۱۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ط

وجود ۷۰۰۰ حلقه چاه اب کشاورزی در استان

برچسب ها: آب ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.