امام جمعه کرمان گفت: در داخل کشور عملکرد جدی دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان و رانت‌های داخلی را شاهد هستیم .

عملکرد جدی دستگاه قضایی در برخورد مفسدان اقتصادیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان گفت: دو نکته را در ابتدا عنوان می کنم نکته اول بحث مشروطه است و مبارزاتی که ملت ایران در مشروطه تحمل کردند و در راس ان علمای اندیشمند و بزرگی در راس مبارزه قرار داشتند، اما با کمال تاسف مشروطه نتیجه دلخواهی که در آن بود به وجود نیامد نتیجه‌های نسبی داشت، اما مشروطه نتوانست کشور را نجات دهد.

او افزود: آن جا که ملت علیه قاجار‌ها اعتراض داشت و حاکمیت مطلق آن‌ها و دست به قیام زد ، موفق شد قانون اساسی در کشور با همین مبارزات صادر شود و حاکمیت شخص شاه ایجاد شد و قانونی ایجاد شد و مجلس رقم خورد ، ولی چرا به نتیجه نرسید و در تاریخ دقت کنید و تحلیل داشته باشین متوجه می‌شوید قالب ان قالب آن انگلیسی بود؛ و لذا اگر مردم با ظلم‌قاجار مبارزه می‌کردند طولی نکشید که ظلم به ظالمان پهلوی جایگزین آن شد.

امام جمعه کرمان گفت: ریشه اینکه مشروطه به سرعت شکست خورد برمی‌گردد به اینکه متدین‌ها خودشان را کنار کشیدند و وقتی دیدند آن چیزی که هست چیزی نیست که براش مبارزه کردند و جریان دینی و متدین‌هایی که در راس مبارزه بودند دلسرد شدند و کنار رفتند و نتیجه اش همان  شد که نمی‌باست بشود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: لذا در این درس‌ها و عبرت‌های فراوانی است، ولی انقلاب اسلامی در قالب دینی و اسلامی شکل گرفت و با هدایت امام این انقلاب کاملا دینی ورود و بروز پیدا کرد؛ و امروز وضعیت منطقه را می‌بینید و در یک نگاه مختصر و گذرا در شرایطی قرار داریم که حضور قدرتمند کشورمان را درصحنه بین المللی می‌بینید.

او در ادامه بیان کرد: آنقدر قدرتمند که انگلیسی که تا دیروز هر کار دوست داشت در این کشور انجام میداد امروز واسطه‌های فراوانی برای ما می‌فرستد برای اینکه نفتکشش ازاد شود و امریکایی که تا دیروز برای این مملکت هر تصمیمی می‌خواست می‌گرفت امروز در مقابل خودش قدرت باظرفیت مثل ایران اسلامی ایران را دارد که پهپاد پیشرفته ان را با سلاح‌های کاملا بومی خودش ساقط می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد:  امروز شاهد کاهش تعهدات برجامی هستیم که گام‌ها را یکی پس از دیگری با قدرت برمی داریم در مقابل یک قدرت امروز منطقه تغیر و تحولاتی را شاهدش هستیم .

امام جمعه کرمان گفت: یکی از تحولات مهم در این منطقه هشدار جوانمردانه نیرو‌های مقاومت به امریکا و متحدانش هست که اگر کوچک‌ترین اشتباهی درباره ایران به صراحت اعلام کردند که در کنار ایران با ان مقابله خواهیم کرد و به وسیله حماس و حزب الله و گروه‌های انقلابی عراق در کنار ایران و به محوریت ایران جبهه‌ای شکل گرفته است که اماده است هر تجاوز و هر تمامیت خواهی را در منطقه جلوش باستد.

او در ادامه افزود: امروز از طرفی شاهد عقب نشینی اروپایی‌ها هستیم که اروپایی‌ها به صراحت اعلام کردند که ما دنبال تنش در منطقه خلیج فارس نیستیم و تاکید برخی از کشور‌ها از جمله روسیه و چین که خودشان امریکا را برای خود خطری احساس می‌کنند تاکیدشان بر این است که با ایران همراهی خواهند کرد؛ و امروز شاهد عقب نشینی امارات و عربستان در صحنه جنگ ظالمانه‌ای که علیه یمن آغاز کردند هستیم .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: داخل کشور عملکرد جدی دستگاه قضایی در برخورد مفسدان و رانت‌های داخلی را شاهد هستیم و از طرفی توان دولت در مدیریت فضای اقتصادی کشور و کنترل مهار نرخ ارز و صادر کردن بنزین رونق اقتصادی جدیدی را در کشور به وجود آورده است.

امام جمعه کرمان  گفت: اما دشمنی‌ها تمام نخواهد شد لذا می‌بینید امریکایی‌ها از طرفی دنبال یک ائتلاف هستند به بهانه اینکه می‌خواهیم امنیت را در باب المندب و تنگه هرمز را داشته باشیم گرچه این طرحشان با شکست مواجه خواهد شد و آثار ان شکست را در صحنه‌های میدانی می‌بینیم و از یک طرف آمریکایی حرف از مذاکره می‌زنند و رییس دیپلماتی این کشور یعنی شخص وزیر خارجه را تحریم می‌کنند.

او در پایان گفت: این دو گانگی را در رفتار و گفتار آن‌ها می‌بینیم نشان ان است که سران ایالت متحده و غرب دچار گیچی جدی شده اند و به فضل خدا این کشور تحت رهبری با قدرت و قاطعیت راه خود را پایلن خواهد رساند و پرچم را به امام زمان می‌دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار