مهم‌ترین حوادث امروز، جمعه ۱۱ مرداد ماه ۹۸ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث در نقاط مختلف استان خوزستان در روز جمعه ۱۱ مردادماه ۹۸ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو دستگیر شد

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی ماهشهر در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در برخی نقاط در این شهرستان، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ موفق شدند، با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دقیق و با گشت زنی‌های نامحسوس، یک سارق حرفه‌ای در خصوص سرقت‌های به وقوع پیوسته را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ پاپی تصریح کرد: متهم دربازجویی‌های به عمل آمده توسط پلیس، به ۱۰ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر در پایان اظهار داشت: شهروندان هشدار پلیسی را جهت پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

سارق حرفه‌ای منزل در بن بست قانون

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول با اشاره وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح این شهرستان گفت: دستگیری سارق یا سارقان احتمالی بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او بیان داشت: در این راستا ماموران با اقدامات فنی و پلیسی، یک سارق حرفه‌ای منزل را در خصوص سرقت‌های به وقوع پیوسته شناسایی و پس از هماهنگی‌های با مرجع قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیس به ۸ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول درخاتمه با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی از شهروندان درخواست کرد: با توجه به فصل تابستان و مسافرت‌های تابستانی حتما در هنگام خروج جهت پیشگیری از سرقت، منازل و اموال خود را به تجهیزات ایمنی و محکم مجهز کنید.

عامل تیراندازی منجر به قتل در بند قانون

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان گفت: ساعت ۵ و ۳۱ صبح امروز جمعه ۱۱ مرداد، در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی منجر به قتل در یکی از مناطق این شهرستان، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی بیدبلند به محل اعزام و موضوع به صورت ویژه جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار قرار گرفت.

او اذعان داشت: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد فرد مقتول بر اثر اصابت گلوله به سر با سلاح شکاری به قتل رسیده است.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: مأموران پلیس با اقدامات تخصصی و به کارگیری روش‌های نوین کشف جرم، قاتل به هویت "م - س" را در کمتر از یک ساعت شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان در ادامه با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم سلاح بکار رفته در قتل نیز کشف شد، اظهار داشت: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرده و انگیزه قتل در دست بررسی است.

قاتل فراری در دزفول دستگیر شد

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول گفت: در پی وقوع یک فقره قتل مردی ۳۵ ساله به وسیله سلاح جنگی در یکی مناطق صعب العبور این شهرستان، شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی کمتر از ۲۴ ساعت قاتل را در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ گراوندی با بیان اینکه قاتل دستگیر شده در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرده، بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه جنگی ژ۳ بهمراه ۲ فشنگ مربوطه که در قتل بکار رفته بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

قفل انبار دپو ادوات موسیقی در هندیجان شکست

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و تمرکز بر کشف انبار‌های دپو کالا، ماموران پلیس آگاهی شهرستان هندیجان با همکاری پلیس امنیت عمومی با رصد اطلاعاتی و شبانه روزی یک انبار دپو ادوات موسیقی را در این شهرستان شناسایی کردند.

او بیان داشت: با اقدامات تخصصی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، اکیپی از ماموران پلیس آگاهی به محل اعزام و در بازرسی به عمل آمده ۱۴ دستگاه ادوات موسیقی از نوع پیانو و همچنین یک دستگاه کامیون حامل ۱۱ پیانو فاقد هرگونه مجوز گمرکی از انبار مذکور کشف شد.

سردار عباس زاده با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه، اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی لوازم کشف شده را بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه عملکرد قاچاقچیان مغایر با اقتصاد مقاومتی بوده و سلامت جامعه و اقتصاد داخلی را مورد هدف قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: تلاش پلیس برای مبارزه با اخلالگران اقتصادی با قوت ادامه دارد.

هندیجان، پایان راه محموله تریاک

سرهنگ نصیر ابدالی فرد فرمانده انتظامی هندیجان گفت: در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی، مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری ماموران ماموران انتظامی ایستگاه امامزاده عبداله این شهرستان، با تلاش‌های اطلاعاتی و کنترل دقیق خودرو‌های عبوری یک دستگاه خودرو سواری پراید حامل مواد مخدر را شناسایی و عملیاتی غافلگیرانه آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار ۱۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان تصریح کرد: در این رابطه ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

کشف بیش از ۳۷۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی خوزستان گفت: به منظور ارتقاء امنیت عمومی در استان، طرح ۵ روزه جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز با برنامه ریزی‌های مناسب در استان اجرایی گردید.

او اظهار کرد: با تلاش مستمر در سطح استان در ۵ روز گذشته با هماهنگی قضایی طی چندین عملیات ضربتی و پی در پی ۲۷۱ نفر از عاملان تیراندازی‌ها و دارندگان سلاح غیر مجاز، شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عباس زاده اذعان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۴۹ قبضه سلاح جنگی و ۳۲۷ قبضه سلاح شکاری و در مجموع ۳۷۶ قبضه سلاح غیرمجاز به همراه ۳ هزار و ۶۳۳ عدد انواع فشنگ جنگی و شکاری کشف شد.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی افزود: نیرو‌های انتظامی خوزستان مصمم است در مقابله با خرید و فروش سلاح، دارندگان سلاح و عاملان تیراندازی‌های غیر مجاز برخورد جدی داشته تا محیط را برای متخلفان ناامن و برای آحاد مردم آرامش در پی داشته باشد و آمار کشفیات و جمع آوری سلاح‌های جنگی و شکاری غیر مجاز از ابتدای سال جاری تاکنون مؤید این مطلب است.

خوزستان برای قاچاقچیان و توزیع کنندگان موادمخدر امن نیست

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی به منظور مبارزه قاطع با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری مأموران پلیس شهرستان‌های هندیجان، اندیمشک و بهبهان با اقدامات اطلاعاتی ۳ محموله و یک واحد صنفی که با پوشش مغازه اقدام به فروش مواد مخدر می‌کرد، را شناسایی کردند.

او اظهار کرد: در این راستا ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر مستقر در ایستگاه بازرسی "امامزاده عبداله" شهرستان هندیجان با اقدامات تخصصی مسیر تردد یکی از محموله‌های مواد مخدر را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی منسجم خودروی سواری حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آن ۷۹ کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف کردند.

سردار عباس زاده در ادامه تصریح کرد: در عملیاتی دیگر ماموران بخش زیدون و سردشت زیدون شهرستان بهبهان با اقدامات فنی و شگرد‌های پلیسی ۲ خودروی سمند و چری حامل مواد مخدر را متوقف و در بازرسی از آن‌ها مقدار ۵۵ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اندیمشک با رصد اطلاعاتی یک واحد صنفی که با پوشش مغازه اقدام به فروش مواد مخدر می‌کرد را شناسایی و با هماهنگی قضائی از آن بازدید کردند که در بررسی به عمل آمده مقدار ۱۳ کیلو ۵۰۷ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در مجموع این طرح عملیات ۱۴۸ کیلو و ۷ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش کشف شد، خاطرنشان کرد: در این رابطه ۳ خودرو توقیف، یک واحد صنفی پلمب و ۴ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.