رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام سوگواره ملی علمدار کربلا با موضوع آواها و نواهای عاشورایی به میزبانی ایلام برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت الاسلام چراغی پور رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با مشارکت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام در راستای بزرگداشت مقام شامخ قمر بنی هاشم (علیه السلام) ششمین سوگواره ملی " علمدار کربلا" را در رشته آواها و نواهای عاشورایی برگزار می کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این سوگواره بیان کرد: عرض ارادت به ساحت مقدس خاندان مطهر پیامبر اعظم (علیهم السلام)، آشنایی بیش از پیش با معارف و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی (به ویژه فرهنگ رفیع عاشورا ) و شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به آواها و نواهای عاشورایی از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است.

چراغی پور افزود: اضافه کرد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور آوایی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های هنری موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد، دیگر اهداف ششمین سوگواره ملی علمدار کربلا خواهد بود.

حجت الاسلام چراغی پور تاکید کرد: این سوگواره در سه بخش مداحی و نوحه خوانی، چاووش خوانی و لالایی خوانی برگزار می شود و تمامی ستاد های استانی باید تا پایان وقت اداری ٢٥/٦/٩٨ آثار خود را به دبیرخانه سوگواره استان ایلام ارسال نمایند.

وی ادامه دادد: شرکت کنندگان می بایست آثار خود را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان محل سکونت خود ارسال نموده تا بعد از تایید به دبیرخانه ارسال شود.

گفتنی است دبیرخانه سوگواره به آدرس : ایلام- خیابان پیروزی- مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی- طبقه دوم – ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و به شماره تماس: ٠٨٤٣٢٢٢٨٥٧٦ - ٠٩١٨٣٤١٥٠٧٣ اعلام شده است.

انتهای پیام/با

برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا  به میزبانی ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.