کشف ۱۱ تن مرغ زنده در آبدانان و چرداول/چهار عامل انسانی برای آتش سوزی چوار شناسایی شدند

مهم‌ترین حوادث امروز دوازدهم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف 11 تن مرغ زنده در آبدانان و چرداول/چهار عامل انسانی برای آتش سوزی چوار شناسایی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; مهم ترین حوادث امروز دوازدهم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 سرهنگ قدرت رضایی، فرمانده انتظامی چرداول، گفت: در راستای اجرای طرح تشديد مبارزه با قاچاق دام و طیور، ماموران انتظامی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند .

او با بیان اینکه ماموران پلیس در بازرسي از این خودرو مقدار ۳ تن مرغ زنده بدون هرگونه مجوز كشف کردند، تصریح کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و مرغ های کشف شده جهت عرضه به بازار تحویل کشتارگاه شدند .

فرمانده انتظامی چرداول خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این محموله توسط کارشناسان  ۳۳ ميليون ريال تعین شده است .

 کشف ۸ و نیم تن مرغ زنده قاچاق در آبادانان /توقیف ۳ دستگاه کامیون ایسوزو 

سرهنگ محمد سلیمی‌ فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی کلانتری مرکزی و پاسگاه انتظامی انجیره شهرستان آبدانان ، باهمکاری ماموران گمنام امام زمان (عج) ،و هماهنگی با مقامات قضائی شهرستان ، در دو مرحله   ۳ دستگاه خودروی کامیون ایسوزو حامل مرغ زنده را توقیف کردند .

سلیمی‌ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودروهای توقیفی  و نیم تن مرغ زنده که شامل ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه بود را کشف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مرغ های کشف شده با هماهنگی قضائی تحویل کشتارگاه شدند.

شناسایی عامل انسانی در آتش سوزی چوار

علیرضا صابری مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: چهار نفر در جریان آتش سوزی های جنگل های منطقه چوار شناسایی شده اند.

صابری در آتش سوزی مراتع و جنگل های منطقه پلک لک چوار سه نفر و در آتش سوزی طاق طاوی، چنان و چگا نیز یک نفر شناسایی شده اند.

او با بیان اینکه این آتش سوزی ها سهوی و غیرعمد بوده، افزود: در آتش سوزی منطقه طاق طاوی یکی از کشاورزان بومی با آتش زدن پس چرای مزرعه خود توان مهار آن را نداشته و آتش به سرعت در مراتع و جنگل های اطراف سرایت می کند.

صابری یادآور شد: در آتش سوزی پلک لک نیز سه نفر گردشگر در این محدوده با روشن کردن آتش برای تهیه چای موجب ایجاد آتش سوزی در این منطقه می شوند.

او تاکید کرد: مدارک شناسایی این افراد برای پیگیری های بیشتر پیرامون وقایع آتش سوزی این مناطق توسط حفاظت اطلاعات سپاه استان ایلام ضبط شده و بررسی ها در مورد آتش سوزی های منطقه چوار همچنان ادامه دارد.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: آتش سوزی های منطقه چوار دیشب به طور کامل با حضور دستگاه های مختلف مهار شد و هم اکنون نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست در این مناطق برای پایش آتش سوزی و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد کنده های نیم سوز در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/با

بسته حوادث 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.