کرمانچی گفت: به دانشگاه‌ها بر اساس نیاز و تعداد بیماران دستگاه‌های دیالیز تعلق خواهد گرفت.

مراکز جامع بیماران خاص دانشگاه‌ها، در اولویت حمایت وزارت بهداشتبه گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت بهداشت، جمشید کرمانچی، معاون مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: مراکز جامع بیماران خاص دانشگاه‌ها در اولویت حمایت وزارت بهداشت هستند و این مراکز موظفند خدمات مشاوره پزشکی، دارویی، توانبخشی و دندانپزشکی به بیماران ارائه دهند.

کرمانچی در ادامه افزود: با توجه به اهتمام معاونت درمان به این موضوع، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند با درک شرایط بیماران خاص و صعب العلاج، برنامه‌های جامعی برای ارائه خدمات به این بیماران در نظر گیرند و نظارت دقیقی بر کیفیت ارائه خدمات انجام دهند.

او در ادامه تصریح کرد: سامانه ثبت بیماران خاص دانشگاه‌ها باید به صورت پیوسته تکمیل و به روز رسانی شود چرا که حمایت بیماران از طریق این سامانه‌ها انجام خواهد شد.

کرمانچی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به صورت الکتروینک تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید برای تکمیل خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج، استقرار چرخه الکترونیک خدمات را در دستور کار خود قرار دهند.

او در خصوص تامین دستگاه‌های دیالیز مورد نیاز دانشگاه‌ها گفت: به دانشگاه‌ها بر اساس نیاز و تعداد بیماران دستگاه‌های دیالیز تعلق خواهد گرفت.
بیشتر بخوانید: شرکت‌های دانش بنیان، محور پیشرفت و تولید
معاون مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها در پایان افزود: کارنامه سه ماهه از عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه تدوین شده است تا نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها شناخته شود. این کارنامه‌ها ملاکی بر نحوه عملکرد دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات خواهد بود.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار