به گفته اقتصاددانان، موانع تعرفه‌ای دونالد ترامپ موجب اقدامات تلافی‌جویانه‌ای شده که به طور مستقیم بر صادرات آمریکا تاثیر گذاشته است.

صادرات آمریکا از قربانیان اصلی جنگ‌های تجاری ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، ­اقتصاددان آمریکایی سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ را بیش از همه برای صادرات آمریکا زیان بار دانستند.

«فرد برگستن» اقتصاددان آمریکایی معتقد است صادرات آمریکا از قربانیان اصلی جنگ‌های تجاری خواهد بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به راه انداخته است به ویژه آنکه هدف وی برای کاهش کسری تجاری و تقویت اقتصادی با سیاست‌های تعرفه‌ای به شدت به خطر افتاده است.

برگستن که مدیر موسسه اقتصاد بین‌المللی پترسون است، در مطلبی نوشت این سیاست به شیوه‌های مختلف به صادرات آمریکا آسیب وارد می‌کند که نخستین مورد آن کاهش واردات است. بسیاری از بخش‌های صادرات آمریکا به مواد وارداتی وابسته است. تعرفه‌های گمرکی همچنین موجب افزایش هزینه‌های صادرات و در نتیجه افزایش قیمت‌ها شده است.

علاوه بر این، موانع تعرفه‌ای دونالد ترامپ موجب اقدامات تلافی جویانه‌ای شده است که به طور مستقیم بر صادرات آمریکا تاثیر داشت. فروش محصولات کشاورزی آمریکا در میان سایر شرکای تجاری این کشور از جمله اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک، ترکیه و چین ضربه شدیدی متحمل شده است.

به علاوه سیاست‌های اقتصادی کلان دونالد ترامپ بر مشکلات صادرات افزوده است. در واقع، افزایش شدید کسری بودجه آمریکا موجب بالا نگه داشتن نرخ سود بالاتر از حد انتظار شده است و در مقابل سود بازار‌های های خارجی را در استفاده از تولیدات و خدمات آمریکایی کاهش می‌دهد

فرد برگستن همچنین گفت نگرانی‌های بسیاری در مورد سیاست تجاری ترامپ وجود دارد و واکنش‌های خارجی مانع از سرمایه‌گذاری لازم صادرکنندگان به منظور بهبود رقابت و رشد بین‌المللی می‌شود. در نهایت این سیاست موجب می‌شود شرکت‌های آمریکایی به عنوان بی اعتبارترین شرکت‌ها در جهان در نظر گرفته شوند زیرا دولت در عمل هیچ کاری برای حمایت از صادرکنندگان انجام نمی‌دهد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد کسری کالا و خدمات در ماه ژوئن در آمریکا به ۵۵.۲ میلیارد دلار رسید و این در حالی است که کسری تجاری در نیمه نخست سال به ۲۳.۲ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با همین زمان در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۷.۹ درصدی همراه بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار