به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان حملات فیشینگ ایمیلهایی با ظاهری مشابه با ایمیلهای شرکتهای خصوصی و موسسات دولتی برای کاربران ارسال شده و از آنها خواسته میشود تا اطلاعات خصوصی خود را افشا کنند.
بسیاری از کاربران فریب این ایمیلها را خورده و تصور میکنند شرکتی خاص یا یک نهاد دولتی واقعا درصدد دریافت اطلاعات آنهاست. اما با این کار زمینه برای خالی کردن حسابهای بانکی و سواستفادههای دیگر فراهم میشود.
پژوهشی که توسط دانشگاه پلیموث در انگلیس انجام شده نشان میدهد شرکتهای فناوری بزرگی مانند مایکروسافت، اپل و گوگل نمیتوانند جلوی ارسال موفق ایمیلهای فیشینگ را بگیرند و از هر ۴ ایمیلی که بدین منظور ارسال شده، ۳ ایمیل به مقصد میرسند.
معمولا ایمیلهای فیشینگ حاوی لینکهایی به سایتهای کلاهبردار برای وادار کردن کاربران به وارد کردن اطلاعات شخصی هستند، اما شرکتهای ارائه دهنده خدمات ایمیل معمولا نمیتوانند این لینکها را هم شناسایی کرده و از کار بیندازند. همین مساله نشان میدهد که باید فناوریهای پیشرفته تری برای مقابله با حملات فیشینگ به کار گرفته شوند.
منبع: فارس
انتهای پیام/