معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: یزدی ها در سه‌ماهه نخست سال جاری بیش از دو میلیارد تومان زکات و کفاره پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، غلامرضا مشعل چی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به رشد چهار برابری زکات واجب در فصل بهار ۹۸ نسبت به مدت مشابه  پارسال گفت: مردم نیکوکار استان یزد طی سه‌ماهه سال جاری دو میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند، ۹۴ درصد زکات در امور محرومان و شش درصد در ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

مشعل چی با اشاره به رشد ۱۳۱ درصدی زکات و کفاره دریافتی در سه‌ماهه ابتدای سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در پارسال افزود: طی این مدت مردم خیراندیش استان یزد یک میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان زکات مستحب، چهار میلیون تومان زکات واجب (محصول خرما)، ۴۷۵ میلیون تومان زکات فطریه و ۴۵۷ میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد پرداخت کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بیان کرد: زکات واجب در استان یزد بسیار کم است و اقلامی از جمله خرما، گندم و کشمش به مقدار محدود شامل می‌شود و بیشتر زکات دریافتی به‌عنوان زکات مستحب است.

او با اشاره به محل مصارف زکات دریافتی و تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در همان محل و طبق نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود، گفت: سه هزارو ۸۲۹ مورد خدمات ارائه‌شده به محرومان از محل زکات دریافتی بوده است که ۴۳ درصد آن برای ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، ۴۰ درصد معیشت، هفت درصد جهیزیه، شش درصد امور درمانی و چهار درصد امور تحصیلی هزینه شده است.

مشعل چی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار خانوار با جمعیت ۵۱ هزار و ۷۳۳ نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند افزود: مردم نیکوکار برای انجام نذورات و انفاقات خود با کمیته امداد مشورت کنند تا این کمک‌ها بهینه و طبق نیاز محرومان همان محل هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.

طی سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۸۷۴ میلیون تومان زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع‌آوری و برای رفع مشکلات محرومان و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه در روستا‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/ غ

رشد چهار برابری زکات واجب در فصل بهار ۹۸ نسبت به مدت مشابه  پارسال

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار