نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا در شهر سی سخت شنبه شب با حضور برخی از مسئولان استانی و شهرستانی گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه صنایع دستی در سی سختبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،محمود باقری،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: ۴۵ غرفه در نمایشگاه صنایع دستی سی سخت دایر هستند.

محمود باقری افزود: ۱۵ غرفه این نمایشگاه مربوط به تولیدات صنایع دستی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد و ۳۰ غرفه دیگر نیز مختص فروش سوغات و هدایا هستند.

باقری با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه، بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی سی سخت برای معرفی دست بافته‌های زنان و تولیدات هنرمندان این مرز و بوم در سطح ملی و بین المللی است.

او تلاش در راستای رونق تولید و تحقق شعار سال و همچنین درآمدزایی در این خصوص را از دیگر اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد توضیح داد: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر سی سخت، تابستان امسال مسافران زیادی به این منطقه سفر کرده اند که این مهم به رونق فروش هر چه بیشتر محصولات نمایشگاه صنایع دستی منجر خواهد شد.

باقری در ادامه گفت: برنامه‌های این اداره کل در سال ۹۸ شامل ایجاد بازار فروش برای هنرمندان صنایع دستی استان و ایجاد زمینه تولید همراه با اشتغال زایی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/پ

نمایشگاه صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.