سرپرست اداره کتابخانه‎های عمومی کاشمر گفت: بیش از ۵۰ درصد اعضای کتابخانه‌های کاشمر را کودکان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی تشکیل می‎دهند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ملیحه فخار طبسی سرپرست اداره کتابخانه‎های عمومی کاشمر در نشست انجمن کتابخانه‌های کاشمر گفت: سرانه فضای کتابخانه‌ای در کاشمر به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳.۹۹۸ متر مربع زیربنا است که براساس برنامه پنج ساله ششم توسعه باید این رقم به ۵.۵۸۲ متر مربع افزایش یابد.
 
او ادامه داد: با ساخت کتابخانه برای روستا‌های دارای بیش از سه هزار نفر جمعیت کاشمر به این میزان از فضای کتابخانه‌ای می‌توان دست یافت.

سرپرست اداره کتابخانه‎های عمومی کاشمر گفت: بیش از ۵۰ درصد اعضای کتابخانه‌های کاشمر را کودکان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی تشکیل می‎دهند که نشان دهنده این مساله است که مردم کاشمر مشتاق کتابخوان شدن فرزندانشان هستند.

فخار با بیان این که در بخش ریوش، کاشمر هزار و ۱۰۰ نفر عضو کتابخانه هستند، افزود: براساس هدف‌گذاری صورت گرفته در زمینه تعداد اعضای کتابخانه‌های این شهرستان باید تا پایان برنامه ششم، هشت درصد رشد محقق شود و تعداد اعضای کتابخانه‌های شهرستان کاشمر از ۴۳ هزار به ۵۲ هزار نفر افزایش یابد.

او تصریح کرد: سیاست نهاد کتابخانه‎ها براین است که کتابخانه‎ها از امانت دادن صرف کتاب مقداری فاصله بگیرند و به مراکزی برای اجتماع مردم و پایگاه‎های فرهنگی - اجتماعی تبدیل شوند.

سرپرست اداره کتابخانه‎های عمومی کاشمر گفت: در دو سال آینده هر سال باید پنج هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های کاشمر اضافه شود و به همین منظور عضویت‎های مناسبتی به صورت رایگان و برنامه‎های تشویقی و کلاس‎های فرهنگی را اجرا می‎کنیم.

فخار افزود: سهم نیم درصد شهرداری‎ کاشمر به کتابخانه‌ها در سال قبل ۵۰۰ میلیون ریال بوده که پرداخت شده و از ابتدای امسال تاکنون هم ۳۰۰ میلیون ریال از همین محل دریافت شده است، اما شهرداری ریوش امسال هیچ گونه پرداختی در این خصوص نداشته است.

او تصریح کرد: با توجه به وجود ۲۳۱ هزار جلد کتاب به ازای هر نفر جمعیت شهرستان کاشمر ۱.۳ جلد کتاب در کتابخانه‎های عمومی این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام//ف.س
 

در دو سال آینده هر سال باید پنج هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های کاشمر اضافه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.