مدیر کمیته امداد شهرستان هرسین با اشاره به جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفری مددجویان این شهرستان گفت: این تعداد در قالب ۴۸۱۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

10 هزار مددجو  در شهرستان هرسین داریمبه گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، مراد محمدی در تشریح خدمات امداد به مددجویان شهرستان در سال گذشته، از پرداخت ۳۵۰ مورد وام کارگشایی به مبلغ ۱.۲ میلیارد تومان خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت ۶۴۴ مورد کمک های موردی و بلاعوض با مبالغ متفاوت از ۲۰۰ هزار تا یک میلیون به مددجویان پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت مطلوب امداد در حوزه اشتغالزایی گفت: سال گذشته ۳۳۱ مورد تسهیلات اشتغال به مبلغ ۹۹۵ میلیون تومان به مددجویان شهرستان پرداخت شد.

محمدی با اشاره به پرداخت حدود یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این شهرستان در سال گذشته گفت: با این میزان تسهیلات 331 طرح اشتغالزایی مورد حمایت قرار گرفت.

محمدی با بیان اینکه ۴۵ بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت های امداد هرسین قرار دارند، گفت: سال گذشته ۵۹ میلیون تومان برای این بیماران هزینه شده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته هزینه درمان و فاکتور بیمارستان مددجویان به مبلغ ۱۱۹ میلیون تومان پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح رفع سوء تغذیه در این شهرستان، گفت: در حال حاضر ۱۸۱ کودک مبتلا به سوء تغذیه در شهرستان تحت پوشش این طرح هستند و سال گذشته ۲۷۰ میلیون تومان برای این کودکان هزینه شد.


وی با اشاره به تامین ۲۲۵ مورد جهیزیه نوعروسان و هدیه ازدواج پسران خانوارهای مددجو در سال گذشته گفت: در این زمینه بیش از ۴۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.


مدیر کمیته امداد هرسین با اشاره به آموزش مددجویان در زمینه کسب مهارت و حرفه آموزی نیز گفت: سال گذشته ۴۷ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.


محمدی با اشاره به افزایش مشکلات مددجویان در بحث تامین مسکن با توجه به افزایش قیمت رهن و اجاره، گفت: سال گذشته ۲۹۱ مورد کمک اجاره مسکن به مبلغ ۱۴۳ میلیون تومان به مددجویان شهرستان پرداخت شد.


وی افزود: همچنین سال گذشته هشت واحد مسکونی به مبلغ بیش از دو میلیارد برای مددجویان خریداری شد.

محمدی خاطرنشان کرد: ۵۷ مورد هم تعمیر مسکن مددجویان را سال گذشته به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان داشتیم و برای بهسازی و مقام سازی مددجویان نیز در همین سال بیش از یک میلیارد تومان دیگر هزینه شد.


وی با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ یتیم و کودکان طرح محسنین در این شهرستان گفت: این تعداد تحت حمایت بیش از ۸۰۰ حامی قرار دارند.


مدیرکمیته امداد شهرستان هرسین در ادامه گریزی هم به کمک‌های جمع آوری شده در سطح شهرستان داشت و افزود: در حال حاضر ۹۲ صندوق بزرگ، ۱۳۸ صندوق متوسط و یازده هزار و ۶۶۰ صندوق خانگی در سطح شهرستان داریم که سال گذشته بیش از ۳۸۰ میلیون تومان صدقه از این تعداد صندوق جمع آوری شد.


وی رقم زکات جمع آوری شهرستان را نیز در سال گذشته ۹۲۴ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: همچنین کمک‌های جمع آوری شده در این سال از محل جشن عاطفه‌ها ۸۲۱ میلیون تومان، جشن نیکوکاری ۲۱۸ میلیون تومان، احسان حسینی در ماه محرم ۴۱۲ میلیون تومان و جشن رمضان ۱۹۲ میلیون تومان بوده است.


محمدی یادآور شد: رقم کمک‌های جمع آوری شده از سه مرکز نیکوکاری شهرستان نیز در سال گذشته ۴۸۰ میلیون تومان بوده است.

بازدید از طرح‌های اشتغالزا مددجویان هرسینی از دیگر برنامه‌ها بود اولین بازدید مربوط به یکی از مدجویانی بود که  با کمک خیرین صاحب خانه شد راه اندازی یک مهد کودک با  تسهیلات امداد و اشتغالزایی ۵ نفر و هم چنین بانوی بی سوادی که  کتاب زیبایی به تحریر در آورد نیز مورد توجه عکاسان قرار گرفت.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

زکات جمع آوری  در هرسین در سال گذشته 924 میلیون تومان است

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.