دلیل آتش‌سوزی‌ها هر چه باشد اما واقعیت این است که به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه و مسافت طولانی اطفای حریق تنها از طریق بالگرد از مرکز استان امکان‌پذیر است.

سال‌هاست که در هنگام حریق مردم محلی و هم‌چنین مسئولان با دست‌خالی و با در اختیار داشتن تعداد اندکی بیل و هم‌چنین شاخ و برگ درختان بر روی آتش می‌کوبند تا شاید از گسترش آن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس اداره منابع طبیعی پل‌دختر با گلایه از همین موضوع عنوان می‌کند: اداره منابع طبیعی شهرستان پلدختر باوجود بضاعت اندک و ناکافی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی به‌ویژه اطفای حریق خواهد کرد اما در راستا نیازمند حمایت ویژه مسئولان هستیم.

میر شهرام میر رضایی گفت: شهرستان پلدختر جزو شهرستان‌های جنوبی استان لرستان کوهستانی ، صعب‌العبور و دارای گستردگی وسیعی از جنگل‌ها و مراتع است.

وی افزود: بر این اساس شهرستان پلدختر ازنظر آتش‌سوزی و حریق نسبت به سایر شهرستان‌های استان متمایز و بحرانی ازنظر حریق می‌باشد بااین‌وجود اداره منابع طبیعی شهرستان بضاعت رویارویی و مقابله با گستردگی آتش‌سوزی‌ها را ندارد.

رئیس اداره منابع طبیعی پل‌دختر به کمبود نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات در این اداره اشاره کرد و گفت: این اداره با ۱۴ نیروی پرسنلی،۲ خودرو فرسوده و از رده خارج و پنج گروه دیده‌بان در حوزه پل‌دختر ازنظر امکانات و تجهیزات اطفای حریق با طرز قابل‌توجهی با کمبود مواجه است.

وی بابیان اینکه وضعیت این شهرستان ازنظر آتش‌سوزی و حریق در جنگل‌ها به دلیل نداشتن امکانات کافی مناسب نیست اظهار داشت ازاین‌رو تنها راه مناسب و رفع محدودیت‌های اداره منابع طبیعی پل‌دختر مشارکت اقشار مختلف مردم به‌ویژه عشایر و روستاییان و همکاری همه ادارات می‌باشد.

انتهای پیام/د

پلدختر از کمبود تجهیزات اطفای حریق می‌سوزد و می‌سازد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.