معاون فرهنگی و رسانه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اولین کارگاه آموزشی فیلم ٥٠ ثانیه‌ای موبایلی ویژه باشگاه‌های کتابخوانی استان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازبرگزاری کارگاه فیلم موبایلی ویژه باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان، مرتضی جمشیدی، معاون فرهنگی و رسانه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با توجه به این که کارگاه فیلمسازی باشگاه‌های کتابخوانی در استان دیگری برگزار نشده و فیلم موبایلی یکی از بخش‌های جشنواره این جام است.

او افزود: این خوزستان برای اولین بار اقدام به برگزاری این کارگاه برای تسهیل گران باشگاه‌های کتابخوانی استان کرد.

جمشیدی بیان داشت: مدرس این دوره امین حیاتی یکی از فیلمسازان برگزیده انجمن سینمای جوان و مدرس دانشگاه به صورت تئوری و عملی اصول فیلمسازی موبایلی را به مربیان آموزش می‌دهد و از هر شهرستان استان یک نفر در کارگاه شرکت می‌کند و پس از فرا گرفتن آموزش‌های لازم مباحث در اختیار مربیان دیگر قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: هر عضو باشگاه می‌تواند درباره یک یا چند کتاب، فیلم بسازد و سپس بهترین فیلم‌های کوتاه اعضای باشگاه‌ها در 3 سطح باشگاه، شهرستان و کشور پس از ارسال به دبیرخانه، بر اساس تعداد در یک یا چند مرحله داوری شده و بهترین فیلم‌ها انتخاب می‌شود.

این مقام مسئول گفت: فیلم‌های اعضای باشگاه‌ها بر اساس موعد تعیین شده از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل یا به صورت لوح فشرده به ستاد اجرایی شهرستان‌ها ارسال می‌شود و دبیرخانه شهرستان از میان فیلم‌های برگزیده شهر‌ها و روستاها، حداکثر ۹ فیلم برگزیده را با رعایت تنوع شهری و روستایی به دبیرخانه کشوری جام مرکزی ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.