رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشدید نظارت بر قیمت کالا‌های ضروری و روزمره در سطح بازار استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظهر امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات اصناف استان از حضور بازرسان برای تشدید نظارت بر قیمت کالا‌های ضروری و روزمره درسطح بازار خبر داد و گفت: تیم‌های بازرسی و نظارت به صورت دونفره در طول ایام هفته در سراسر استان فعال هستند و بر قیمت کالا‌ها و خدمات در سطح عرضه، نظارت جدی خواهند داشت تا با هرگونه سوء استفاده، احتکار، گران فروشی و فساد اقتصادی برخورد قانونی و قاطع بعمل آید.

او با اشاره به قانون نظام صنفی و دستورالعمل‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ضمن تشریح وظایف متصدیان واحد‌های صنفی افزود: حق انتخاب از حقوق مسلم و اولیه هر فرد انسانی است که در همه امور و شئون زندگی می‌تواند از آن برخوردار شد، این حق در انتخاب و خرید کالا و خدمات هم می‌تواند به طور مشخص و ملموسی در زندگی هر فردی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: زمینه انتخاب «آگاهی» است و این افراد هستند که با توجه به شرایط یک محصول یا خدمات، بررسی کیفیت آن، مقایسه آن با محصولات مشابه و در نهایت توجه به توان مالی خود، اقدام به انتخاب و خرید محصولات و خدمات مورد نظرشان می‌کنند.

صادقی افزود: درج قیمت یکی از عناصر مهم در روابط بین عرضه‌کننده و خریدار است و شاید به همین دلیل، یکی از مواردی که قانون در صورت ارتکاب آن، برای تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مجازات تعیین کرده، درج نکردن قیمت بر روی کالا و خدمات است.

او اظهار داشت: ماده ۶۵ قانون نظام صنفی و ماده ۵ قانون حمایت مصرف کنندگان، کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب و اتیکت تابلوی نرخ در محل کسب، قیمت‌ها واحد کالا‌ها یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب به گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد اعلام نماید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اتحادیه‌های صنفی باید موضوع گرانفروشی، عدم نصب قیمت، عدم صدور صورتحساب و سایر تخلفات صنفی را که در قانون نظام صنفی بصورت بیان شده، به کلیه اعضای واحد‌های صنفی ابلاغ نمایند و همچنین بازرس هنگام مراجعه به واحد صنفی به صورت ویژه در خصوص رعایت قانون نظام صنفی از سوی متصدیان واحد‌ها نظارت نموده و در صورت مشاهده تخلف یا متخلفین برخورد نمایند.

انتهای پیام/ح

فعالیت تیم‌های بازرسی و نظارت در سطح استان اردبیل

برچسب ها: اصناف ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.