کاهش مبتلایان به تب کنگو در خراسان رضوی

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری تب کنگو در خراسان رضوی تحت کنترل و موارد ابتلا در استان رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جعفر صادقی  مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اقدامات پیشگیرانه و با همکاری نهاد‌های مربوط هم اکنون بیماری تب کریمه کنگو در خراسان رضوی تحت کنترل و موارد ابتلای بیماری در استان رو به کاهش است.

او تصریح کرد: امسال فقط یک مورد ابتلای به تب خونریزی دهنده کنگو در  باخرز از شهرستان‌های مرزی خراسان رضوی گزارش شده بود که اگر چه نتیجه آزمایش فرد مبتلا به تب کنگو مثبت اعلام شد، اما هم اکنون درمان شده و در سلامتی به سر می‌برد.

 مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب کریمه کنگو بیماری حاد خونریزی دهنده مشترک بین انسان و حیوان است که در صورت تشخیص ندادن به موقع و درمان، خطر خونریزی و مرگ و میر را به دنبال دارد و از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

صادقی افزود: ساماندهی کشتارگاه‌ها و مجهز شدن تمامی کشتارگاه‌های استان به اتاق پیش سرد، ترویج ذبح بهداشتی دام و جلوگیری از انجام آن در معابر و خیابان‌ها و آموزش‌های پیشگیری و محافظت از دام‌های آلوده به ویژه بین کارکنان کشتارگاه‌ها از اقدامات پیشگیرانه در این خصوص است.

انتهای پیام//م.پ
 

بیماری تب کنگو در خراسان رضوی تحت کنترل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.