نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب اسلامی موجب رشد و توسعه مدارس دینی اهل سنت بویژه در این استان شده است و برای حل مشکلات این مدارس تلاش‌های لازم انجام می‌شود.

انقلاب اسلامی موجب رشد وتوسعه مدارس دینی اهل سنت شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بیست و یکمین گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی در چابهار اظهار داشت: حفظ وحدت و همراهی با مسئولان نظام می‌تواند توسعه منطقه را فراهم کند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به توانمندی‌های استان بیان کرد: چابهار و کنارک از ظرفیت‌های خوبی در زمینه اشتغال و تولید برخوردارند و می‌توانند در توسعه سیستان و بلوچستان نقش مهمی داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از ظرفیت‌های منطقه توسط مسئولان بسیار مهم است و باید مشارکت جوانان در حرکت انقلاب بسوی توسعه اقتصادی و حل مشکلات بیشتر شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تحول باید عملا احساس شود و پروژه‌های بزرگ و کوچک در اقتصاد مردم منطقه بتوانند نقش داشته باشند.

او سرمایه گذاری دولت در چابهار و کنارک را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذار در این منطقه سود ببرد تا بتواند فعال‌تر عمل کند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از تلاش‌های مسئولان در توسعه استان و به ویژه مناطق چابهار و کنارک قدردانی کرد و افزود: با وحدت همه مشکلات حل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی افزود: مردم و مسئولان در راستای رشد علمی، اقتصادی، مدیریتی و حقوق شهروندی در سیستان و بلوچستان گام بردارند و همه افراد و گروه‌ها باید در توسعه نقش ایفا کنند و همگام با نظام باشند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: پیگیری مطالبات و مشکلات از ضرورت‌هاست و باید علما بعنوان افراد متشخص در جامعه به دنبال حل مشکلات باشند و همراه با مردم حرکت کنند.

او به شبیخون استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: باید در تربیت اسلامی فرزندان و براساس قرآن و سنت گام برداریم و سرمایه گذاری در رشد علمی از لزومات است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی شناخت دشمن و توطئه‌های آنان و روشنگری جامعه خیلی مهم است و نباید به نقشه پیچیده دشمن لغزش نشان دهیم.

امام جمعه زاهدان بر رفع مشکلات بیکاری در جامعه تاکید کرد و گفت: تمام موارد مطرح شده در این نشست پیگیری لازم خواهد شد.

مرز ریمدان برای اشتغالزایی باید هرچه سریعتر فعال شود

امام جمعه نگور چابهار نیز اظهار داشت: دولت باید مرز ریمدان را برای اشتغالزایی هرچه سریعتر فعال کند و زیرساخت‌های آن از جمله جاده ۲ بانده، برق پایدار، زیرساخت‌های رفاهی، تردد مرزنشینان با گذرنامه آماده شود.

مولوی عبدالرحمن عارفی رفع فقر، بیکاری، رکود اقتصادی و مشکلات اجتماعی در جامعه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: سخت‌گیری به خانواده‌هایی که برای عروس و داماد خود جهیزیه خریدهاند کار شایسته‌ای نیست و باید در این زمینه همکاری و برخورد‌های مناسب انجام شود.

بیست ویکمین گردهمایی ائمه جمعه و جماعات تشیع وتسنن، مدیران و مدرسان مدارس دینی با حضور روحانیان، مسئولان محلی و معتمدان در سرسرای وحدت دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار برگزار شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار