گروهی از پزشکان متخصص و فوق تخصص گروه جهادی ایقان (یقین، اعتماد) اقدام به ارائه خدمات پزشکی به مناطق محروم وعشایر شمال سیستان و بلوچستان کرده اند.

ارائه خدمات فوق تخصصی پزشکی به مناطق محروم شمال سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر زهرا مرتضایی دبیر اجرایی گروه ملی سلامت ایقان گفت: این گروه جهادی در بخش‌های پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، مامایی و دامپزشکی و همچنین فرهنگی، آموزش آداب اسلامی و سبک زندگی فعالیت می‌کند.

مرتضایی گفت: این دومین مرحله از سفر گروه ملی سلامت ایقان به شمال سیستان و بلوچستان است و در سه شهرستان هیرمند، هامون و نیمروز به ۱۲۰۰ بیمارخدمات ویزیت رایگان ارائه کردند و چهل نفر از بیمارانی را هم که نیاز به خدمات بیشتر داشتند به مراکز فوق تخصصی معرفی کرده اند.

دبیر اجرایی گروه ملی سلامت ایقان گفت: این گروه متشکل از پنجاه نفرکادر پزشکی فوق تخصص از استان‌های قم، اصفهان، چهارمحال بختیاری، تبریز و کردستان است.

وی افزود: در جمع این پزشکان، دکتر طناز بحری، فوق تخصص خون و سرطان و رئیس سابق بیمارستان اراسموس روتردام هلند هم حضور دارد که این پزشک، تمامی خدمات رفاهی هلند را به منظور خدمت به کشور خود رها کرده است و اکنون در ایران، خدمات دهی می‌کند.

مرتضایی با بیان این که طلاب برادر و خواهر نیز در این گروه، مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند، گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های گروه ایقان، حضور در کمپ‌های ترک اعتیاد و ارائه خدمات روانشناسی در این خصوص است.

وی گفت: تیم دامپزشکی این گروه نیز تعداد چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین این شهرستان‌ها را هم معاینه کردند.

انتهای پیام/گ

ارائه خدمات پزشکی در مناطق سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار