‍ مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم تاکنون در همدان به ۳۱۶ هزار تن رسید.

پیش بینی خرید تضمینی ۴۰۰ هزار تن گندم در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا عباسی، مدیر تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم در همدان به ۳۱۶ هزار تن رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ هزار تن گندم با نرخ خرید تضمینی به دولت تحویل داده شود.

او با بیان اینکه امسال بیش از ۳۹۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان زیر کشت گندم رفته است، افزود: با توجه به نبود بارندگی مؤثر در فصل بهار  پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۵۵۰ هزار تن گندم به صورت آبی و دیم برداشت شده و با توجه به نیاز خود مصرفی ۴۰۰ هزار تن گندم با نرخ خرید تضمینی به دولت تحویل شود.

عباسی افزود: تا کنون ۱۶۹ هزار تن گندم توسط ۴۲ مرکز خرید توسط شبکه تعاون روستایی و به مباشرت از  شرکت غله و بازرگانی از کشاورزان همدانی خریداری شده است که ۵۳ درصد خرید تضمینی گندم استان است.  

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان، ادامه داد: پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان تأثیر مثبتی در تحویل گندم به دولت دارد چراکه کشاورزان باید بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود برای کشت پاییزه را خریداری کنند بنابراین مسئولان استانی به دنبال پرداخت مطالبات گندم‌کاران هستند.

انتهای پیام/ا

‍ خرید تضمینی گندم تاکنون در همدان به ۳۱۶ هزار تن رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.