نفرات برتر رشته علوم انسانی از تجربیات جذاب خود در کنکور ۹۸ گفتند.

نفرات برتر/به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  کنکور سراسری ۹۸ با حضور بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر متشکل از  ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ داوطلب زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر داوطلب  مرد در روزهای  ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار شد حالا بعد از  یک ماه برترین‌های بزرگترین ماراتن علمی کشور مشخص شدند و ظرف امروز یا فردا نتایج سایر داوطلبان هم اعلام خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.


بیشتر بخوانید: ناگفته‌های خواندنی از نفرات برتر تجربی


گفت و گو با رتبه دوم کنکور علوم انسانی

با مریم اسماعیلی رتبه دوم کنکور علوم انسانی و سیده آمنه موسوی لقمان از بهار، رتبه چهارم کنکور علوم انسانی گفت و گویی جذاب و خواندنی  انجام داده ایم که در ادامه می‌توانید مشروح آن را بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان: در چه رشته‌ای ادامه تحصیل می‌دهید؟

رتبه دوم کنکور علوم انسانی: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام اما به احتمال زیاد در رشته حقوق یا جامعه شناسی ادامه تحصیل دهم.

باشگاه خبرنگاران جوان: در چه مدرسه‌ای درس می‌خواندید و آیا در کلاس‌های کنکور خارج مدرسه شرکت کرده‌اید؟

رتبه دوم کنکور علوم انسانی: من در مدرسه سمپاد درس می‌خواندم و در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده‌اید؟، ضرورت این آزمون‌ها در موفقیت دانش آموزان کنکوری چقدر است؟

رتبه دوم کنکور علوم انسانی: در کنکورهای آزمایشی شرکت کردم زیرا برای تقویت مهارت تست زنی نیاز به شرکت در آزمون‌هاست اما شرکت در کلاس‌ کنکور در رشته انسانی خیلی ضروری نیست و باید بیشتر کتاب را مطالعه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مطالعه شما برای موفقیت در کنکور انسانی چطور بود؟

رتبه دوم کنکور علوم انسانی: من کتاب‌‌هایم را خیلی مطالعه می‌کردم و همیشه درس خوان بودم. از یک هفته قبل از عید مطالعه جدی را شروع کردم و در ماه‌های منتهی به کنکور مدت زمان مطالعه من به 9 ساعت در روز می‌رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان: نظر شما درمورد اینکه سرنوشت افراد را کنکور رقم می‌زند، ‌چیست؟

رتبه دوم کنکور علوم انسانی: به نظر من اینکه همه توانایی یک فرد در یک آزمون چند ساعته مشخص شود منطقی نیست و امیدوارم این شکل سنجش دانش آموزان اصلاح شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: مهمترین عامل موفقیت شما در کنکور انسانی چه بود که توانستید رتبه دوم را کسب کنید؟

رتبه دوم کنکور علوم انسانی: خانواده، مدرسه و تلاش و پشتکار مهمترین عامل موفقیت من در کنکور محسوب می‌شود البته باید توجه داشت که امکانات نیز در موفقیت دانش آموزان تأثیرگذار است چرا که کنکور فرآیند هزینه بری بوده و به همین دلیل شرایط دانش آموزان را نابرابر می‌کند.


بیشتر بخوانید: اسامی نفرات برتر کنکور سراسری ۹۸ اعلام شد + مشخصات و تصاویر


گفت و گو با رتبه چهارم کنکور علوم انسانی

در ادامه گفت و گو با سیده آمنه موسوی لقمان از شهر بهار، استان همدان، رتبه چهارم کنکور علوم انسانی را بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان: احساس شما از قبولی از کنکور به عنوان یک رتبه برتر چیست؟

رتبه چهارم کنکور علوم انسانی:  من احساس تلفیق از خوشحالی، هیجان، رضایت و شکرگذاری از خدا را دارم چرا که فکر می‌کنم این خدا بود که به من کمک کرد و این توانایی را داد که انگیزه کافی برای درس خواندن داشته باشم.

باشگاه خبرنگاران جوان: مهمترین عامل موفقیت شما در کنکور چه بود؟

رتبه چهارم کنکور علوم انسانی:  اول خدا بعد خانواده که همه امکانات مالی و معنوی را برای من فراهم کردند و پس از آن مدرسه و تلاش‌ها و پشتکار خودم عامل موفقیت در کنکور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: در چه مدرسه‌ای درس خوانده‌اید؟ در کلاس‌های کنکور شرکت کرده‌اید؟

رتبه چهارم کنکور علوم انسانی:  من در مدرسه نمونه دولتی درس خوانده‌ام و از حمایت‌های معنوی معلمانم تشکر می‌کنم؛ در کلاس‌های کنکور خارج از مدرسه شرکت نکردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: از آزمون‌های آزمایشی کنکور شرکت کرده‌اید؟

رتبه چهارم کنکور علوم انسانی:  من در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم اما باید توجه داشت که اگر دانش آموزی خوب درس بخواند، می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند اما در راه رسیدن به این اهداف برخی ابزار و لوازم ضروری هستند که به نظر من یکی از این ابزارهای ضروری آزمون‌های آزمایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: در چه رشته‌ای ادامه تحصیل می‌دهید؟

رتبه چهارم کنکور علوم انسانی: در رشته روانشناسی ادامه تحصیل خواهم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان:چند ساعت در روز درس می‌خواندید؟

رتبه چهارم کنکور علوم انسانی: مدت مطالعه من از ۴ تا ۵ ساعت شروع شد و به ۱۲ ساعت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان: نظر شما درمورد اینکه کنکور سرنوشت فرد را رقم می‌زند، چیست؟

رتبه چهارم کنکور علوم انسانی: کنکور یکی از مراحل زندگی و یک مسیر است که فرد به اهداف خود برسد اما راه‌های دیگری نیز برای موفقیت وجود دارد رتبه کنکور هم یک عدد است و اینکه تک رقمی بودن نشانه مفید بودن یک فرد نیست، چرا که ممکن است فردی رتبه تک رقمی کنکور باشد اما برای مردم و کشورش مفید نباشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رشته و شغل پدر و مادر شما چیست؟

رتبه چهارم کنکور علوم انسانی: من در یک خانواده ادبی بزرگ شدم و به همین دلیل در رشته انسانی تحصیل کردم پدر و مادرم کارشناس ادبیات هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان: به عنوان یک رتبه برتری در یک شهرستان چه سخنی با کنکوری‌ها در شهر‌های کوچک و مناطق دور افتاده دارید؟

رتبه چهارم کنکور علوم انسانی: متأسفانه در کشور ما عدالت آموزشی وجود ندارد و افرادی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و امکانات تحصیلی کمتری دارند اما آنچه سرنوشت فرد را قم می‌زند تلاش و کوشش و پشتکار او است و بر پایه همین تلاش‌ها و کوشش‌ها و با توکل بر خدا می‌توان حتی در نقاط دور افتاده موفق شد.

 آزمون‌ در انتخاب رشته ضرورت دارد

ناگفته‌های خواندنی از نفرات برتر علوم انسانیآتنا طاهری، رتبه هشتم رشته علوم انسانی گفت: از تیر ۹۷ مطالعه برای کنکور را آغاز کردم. انواع کمک آموزشی انتشارات خاص را که معلمان و اساتیدم توصیه می‌کردند، می‌خواندم. تحت تأثیر تبلیغات و یک سری کتاب محدود نبودم.

او افزود: سعی کردم بیشتر کتاب‌هایی که می‌دانستم خوب است را استفاده کنم. پارسال که مدرسه می‌رفتم میانگین ۷ ساعت در طول روز درس می‌خواندم که این ساعت‌ها در روز‌های تعطیل به ۱۳ یا ۱۴ ساعت هم رسید.

رتبه هشتم رشته علوم انسانی با بیان اینکه قصد دارد در رشته علوم ارتباطات تحصیل کند، بیان کرد: آزمون‌ها خیلی در درس خواندن و انتخاب رشته ضرورت دارد، برنامه ریزی و مشاوره خوب می‌تواند فرد را در کسب رشته و رتبه‌ای که دلخواهش است، موفق کند.

او با اشاره به اینکه در طول روز تنها یک ساعت استراحت می‌کردم، گفت: سعی کردم طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام داده بودم پیش بروم البته خانواده هم در این موضوع دخیل بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
منم سال بعد کنکور دارم.برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
امیدوارم ازهوش واستعدادشما دراین کشور نیازمند استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
تبریک میگم. شما باعث افتخارید. امام زمان یاورتان.