نشست خبری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ابراهیم‌ زره ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در نشست خبری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در جمع اصحاب رسانه گفت: اولین جلسه توجیحی کارگاه آموزشی قصه گویی ۱۶ مرداد برگزار می‌گردد.

او تصریح کرد: قصه گویی از زمان خلقت بشر آغاز شد و خداوند در کتاب آسمانی ما، قرآن با قصه سخن می‌گوید، مثل قصه حضرت یوسف و در همه استان‌ها قصه‌ای نهفته است؛ قصه‌های فردوسی از این نمونه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: شعاری که ما در کانون پرورش فکری داریم بازیابی هویت برای کودکانمان در سطح استان در فضای مباحث گم شدن هویت است.

زره ساز افزود: دو بخش اصلی جشنواره، قصه‌های صحنه ای، ویدیو‌های ۹۰ ثانیه‌ای با محوریت زندگی من است که برای عموم مردم آزاد می‌باشد و مردم می‌توانند آثار را به سایت جشنواره"www.kanoonfest.ir" ارسال نمایند.

او ادامه داد: از ۶ استان خراسان رضوی و جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان در این جشنواره شرکت خواهند کرد که ۵ نفر به مرحله ملی راه خواهند یافت و جوایزی از طرف شهرداری به آن‌ها اعطا خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: اولین جلسه توجیهی و عضویت در ۱۶ مرداد صورت می‌گیرد و اختتامیه جشنواره مصادف با شب یلدا برگزار می‌گردد.

مجید خرمی مدیر کل روابط عمومی شهرداری مشهد، گفت: از دو منظر جمع آوری اسناد هویتی و ثبت و نشر قصه‌های شهر مشهد گام برداشته ایم و دو بخش قصه‌های خبرنگاران در قالب قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و قصه‌های زبان آموزان در قالب زبان‌های انگلیسی و فرانسه و عربی و آلمانی را در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام//م. پ

شرکت ۶ استان در جشنواره قصه گویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.