وزیر خارجه ونزوئلا اقدامات اخیر دولت آمریکا را علیه کشورش اقداماتی امپریالیستی و جنایتکارانه توصیف کرد که هرگز نمی‌توانند باعث متوقف شدن روند مذاکرات برای دستیابی به توافقنامه سیاسی دائمی شوند.

خورخه آریزا: اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا امپریالیستی و جنایتکارانه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا اقدامات اخیر دولت آمریکا را علیه کشورش اقداماتی امپریالیستی و جنایتکارانه توصیف کرد که هرگز نمی‌توانند باعث متوقف شدن روند مذاکرات برای دستیابی به توافقنامه سیاسی دائمی در ونزوئلا شوند.

خورخه آریزا در واکنش به مسدود شدن دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا از سوی دونالد ترامپ گفت این تصمیم، تلاش برای رسمیت بخشیدن به محاصره واشنگتن علیه کاراکاس است.

وی اقدامات اخیر آمریکا را علیه کشورش جنایتکارانه توصیف کرد.

آریزا در این خصوص گفت: «ونزوئلا همچنان در معرض تجاوز امپریالیستی قرار دارد,، اما این بار نه از سوی امپراطوری‌های اروپایی بلکه از سوی یک امپراطوری که چند سال است در شمال قاره آمریکا اعلام وجود کرده است. همه شما، رسانه‌ها و کشور‌های جهان حملات جنایتکارانه‌ای را که یک گروه نژادپرست حاکم بر دولت آمریکا علیه ملت ونزوئلا در پیش گرفته است، مشاهد می‌کنید.»

وی همچنین تأکید کرد که تشدید تنش‌ها از سوی متجاوزان هرگز بر روند مذاکرات سیاسی در کشور تأثیر نمی‌گذارد.

آریزا در این خصوص اظهار داشت: «آن‌ها با حملات خود تلاش می‌کنند روند مذاکره را نابود کنند. رئیس جمهور مادورو گفته است هیچ کسی نه ۱۰۰۰ ترامپ، نه ۵۰۰ بولتون، نه ۴۰۰ مایک پنس، نه ۳۰۰ پمپئو و نه الیوت آبرامز -سفیر آمریکا در ونزوئلا- یا خوان گوایدو نمی‌توانند ما را از حضور پای میز مذاکرات منصرف کنند، مذاکراتی که با حسن نیت و پیشنهادات ملموس برای محقق ساختن توافقنامه سیاسی دائمی در آن حاضر شده ایم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار