وزارت خارجه اروگوئه به شهروندان این کشور هشدار داد با توجه به افزایش خشونت‌های مربوط به نژادپرستی در آمریکا، از سفر به این کشور خودداری کنند.

هشدار اروگوئه به اتباع خود درباره سفر به آمریکا در پی تیراندازی‌های مرگبار اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، به دنبال وقوع دو تیراندازی مرگبار اخیر در آمریکا، اروگوئه روز دوشنبه به اتباع خود درباره سفر به این کشور هشدار داد.

وزارت امور خارجه اروگوئه به شهروندان خود توصیه کرد در خصوص خشونت‌های فزاینده که بیشتر از جرایم ناشی از ­تنفر نشات می‌گیرد و در هفت ماه نخست امسال جان بیش از ۲۵۰ نفر را گرفته است، کاملا مراقب و هوشیار باشند.

وزارت امور خارجه اروگوئه همچنین اعلام کرد: به دلیل آن که مردم آمریکا سلاح دارند، به افرادی که می‌خواهند به این کشور سفر کنند توصیه می‌کنیم از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد نظیر پارک‌ها، مراکز خرید، جشنواره‌های هنری، مراسم مذهبی، جشنواره‌های غذا و هر نوع دیگری از اجتماعات فرهنگی و ورزشی خودداری کنند.

دولت ونزوئلا هم در بیانیه ای جداگانه از شهروندان خود خواست به آمریکا سفر نکنند.

هشدار وزارت امور خارجه اروگوئه و دولت ونزوئلا به اتباع خود پس از تیراندازی یک فرد مسلح در یکی از فروشگاه‌های والمارت در ال پاسو در مرز تگزاس مکزیک صورت گرفت.

همچنین در یک تیراندازی دیگر دست کم ۹ نفر در اوهایو کشته و شماری زخمی شدند. به نظر نمی‌رسد که این دو تیراندازی ارتباطی با هم داشته باشند. مظنون تیراندازی در ال پاسو از اهالی دالاس است که در فاصله هشت ساعت رانندگی با ال پاسو در مرز مکزیک قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار