مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در ایام محرم عزاداری یزد‌های ها در حسینیه یزدی‌های زاهدان دیدنی و منحصر بفرد است.

علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اینکه بنا‌های فاخر حسینیه یزدی‌ها، منزل ابویی، شمسی و یزدان‌شناس شاهکار معماران یزدی در سیستان و بلوچستان است گفت: عزاداری یزد‌های ها در ایام محرم درحسینیه یزدی‌های زاهدان دیدنی و منحصر به فرد است به طوری که سیستانی‌ها و بلوچستانی‌هایی که عاشق عزاداری امام حسین هستند دهه محرم را به این حسینیه می‌روند.

جلال زایی بیا بیان اینکه ۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان را روستاییان تشکیل می‌دهند افزود: روستاییان در بومگردی‌های خود پذیرای گردشگران از جای جای کشور هستند و این موضوع بیانگر ظرفیت بالای استان سیستان در زمینه گردشگری طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت روستایی این استان به کار صنایع دستی مشغول هستند اظهار داشت: طی سال‌های اخیر ۱۱ میلیون دلار صنایع دستی سیستان و بلوچستان از گمرکات جمهوری اسلامی ایران صادر شده که نسبه به گذشته رشد ۱۹۵ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: هزینه اقامت در این استان بسیار کم است و از ابتدای سال تا اکنون یک میلیون و ۹۷۹ هزار گردشگر به استان سیستان وارد شدند که ۱۷۹ هزار آن گردشگران خارجی هستند.

انتهای پیام/ص

عزاداری یزدی‌ها در ایام محرم در حسینیه یزدی ها در زاهدان منحصر بفرد است

برچسب ها: عزاداری ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار