ملی پوش ووشو کشورمان گفت: قصد دارم برای پنجمین بار مدال طلای مسابقات جهانی را بدست آورم.

محسن محمد سیفی ملی پوش ووشو کشورمان در بخش ساندا در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اردوی تیم ملی ووشو پیش حضور در مسابقات جهانی شانگ‌های چین گفت: مرحله دوم اردوی آماده سازی تیم ملی به پایان رسید و این اردو به بهترین شکل برگزار شد. طبق برنامه اردو‌های بعدی در سمنان و مشهد بر پا می‌شود و ۳ اردوی آخر تا مسابقات جهانی در تهران خواهد بود.

سیفی درباره اهدافش در مسابقات جهانی شانگ‌های چین تصریح کرد: من در ۶ دوره حضور در مسابقات جهانی توانستم ۴ مدال طلا و یک نقره بدست آورم و قصد دارم پنجمین مدال طلا را در این مسابقات کسب کنم.

با برتری در مسابقات انتخابی فیکس تیم ملی ووشو شدم

او درباره وضعیتش بیان کرد: پای آسیب دیده ام را جراحی کردم و پس از بهبود مصدومیتم به علت نداشتن حریف تمرینی به چین رفتم و در آنجا تمرینات شخصی خود را پیگیری کردم. همچنین با برتری در ۲ مسابقه انتخابی توانستم فیکس تیم ملی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم شوم. به هر حال همه تلاشم را می‌کنم که به آمادگی کامل برسم و یک مدال خوش رنگ در مسابقات جهانی بدست آورم.

انتظار حمایت بیشتری از وزارت ورزش و جوانان داریم

ملی پوش ووشو درباره اینکه حمایتی از فدراسیون ووشو و وزارت ورزش و جوانان از او صورت گرفته است یا خیر، گفت: به طور معمول فدراسیون ووشو شرایط اردویی خوبی برای ما فراهم می‌کند و از وزارت ورزش و جوانان هم انتظار داریم با توجه به اینکه مدال‌های رنگارنگی در آسیا و جهان بدست آوردیم حمایت‌های بیشتری از ووشو کاران کند. هر چه حمایت‌ها بیشتر باشد ووشوکاران عملکرد بهتری خواهند داشت.

سیفی: قصد دارم پنجمین مدال طلا را در مسابقات جهانی کسب کنم/ چینی ها می خواهند قهرمانی را از ما پس بگیرند

او درباره بحث استعدادیابی در رشته ورزشی ووشو اظهار کرد: به جز من میانگین سنی تیم ملی ووشو ۲۰ تا ۲۲ سال است و ۴ ملی پوش محصول استعداد یابی هستند که به تیم ملی راه یافتند. ووشوکاران جوان ما عنوان قهرمانی جهان و آسیا در بخش نوجوانان و جوانان را بدست آوردند و اکنون به دنبال کسب مدال در تیم ملی بزرگسالان هستند. فدراسیون ووشو در بحث استعدادیابی خوب عمل کرده است و جوانان ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۲ افتخار آفرینی کردند.

با حمایت بخش خصوصی شاهد لیگ پویاتری خواهیم بود

سیفی درباره وضعیت لیگ ووشو بیان کرد: لیگ ووشو چندین سال است برگزار می‌شود و شرایط بدی هم ندارد. امیدوارم حامی مالی و بخش خصوصی هم از این رشته ورزشی حمایت کنند تا شاهد لیگ پویاتر و قوی تری باشیم. در حال حاضر ۷ - ۸ تیم در لیگ ووشو شرکت می‌کنند. ۹۰ درصد مسابقات در ۶ ماه اول سال برگزار می‌شود و برگزاری اردو‌ها و مسابقات لیگ برای ملی پوشان بهترین تمرین است.

ملی پوش ووشو درباره رقم قرارداد‌ ووشوکاران تصریح کرد: مبلغ قرارداد‌های خیلی بالایی در ووشو رد و بدل نمی‌شود، اما وضعیت مالی این رشته ورزشی در بین رشته‌های رزمی خوب است. البته قیمت قرارداد‌های ما نسبت به فوتبال و والیبال بسیار پایین است.

چینی‌ها قصد دارند قهرمانی جهان را از ما پس بگیرند

او گفت: سرمایه گذاری خوبی در ووشو صورت گرفته است و ما در دوره گذشته توانستیم قهرمان جهان شویم. چینی‌ها میزبانی این دوره از رقابت‌های جهانی را برعهده گرفتند تا تلافی سال ۲۰۱۷ را کنند و عنوان قهرمانی جهان را از ما پس بگیرند. البته ما با تمرینات بیشتر و حمایت‌های مسئولان می‌توانیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

سیفی درباره پیش بینی اش از مسابقات جهانی ووشو تصریح کرد: ووشو ورزش لحظه‌ای است و اگر یک ورزشکار یک لحظه غفلت کند از کسب مدال دور می‌شود به همین علت شرایط تمرینی خیلی مهم است. امیدوارم اتفاقات خوبی در شانگ‌های چین رخ بدهد.

سیفی: قصد دارم پنجمین مدال طلا را در مسابقات جهانی کسب کنم/ چینی ها می خواهند قهرمانی را از ما پس بگیرند

او درباره وضعیتش در لیگ چین و تفاوت این لیگ با لیگ ایران بیان کرد: من در تیم شانگ‌های چین فعالیت می‌کنم. در این تیم، ووشوکاران حرفه‌ای حضور دارند و ما ایرانی‌ها با چینی‌ها مسابقه می‌دهیم و این موضوع می‌تواند برای رقابت با چینی‌ها در مسابقات جهانی به ما کمک کند. همچنین لیگ چین از لحاظ مالی و امکاناتی خیلی بهتر از لیگ ایران است.


بیشتر بخوانید:

نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند

ظفری حضور در مسابقات جهانی ووشو را از دست داد

کادر فنی تیم ملی ووشو اعلام شد


انتهای پیام/               

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار