رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در قزوین گفت: فرهنگ فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگزین فرهنگ شفاهی شده و تاثیرات نامطلوبی بر روابط خانوادگی و جامعه برجای گذاشته که این موضوع نگران کننده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  شهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور در آئین اختتامیه جشنواره کشوری سفیران بشردوستی در قزوین گفت: جامعه ما فرهنگ شفاهی قوی دارد و اصولا ایرانیان اهل مکتوب کردن نیستند، اما متاسفانه این فرهنگ شفاهی طی سال‌های قبل تضعیف شده است و به سمت فضای مجازی در حرکت است.

صابونچی عنوان کرد: متاسفانه حتی نوجوانان اشعار شاعران پرآوازه ایران را نیز نمی‌شناسند و اگر این مهارت‌ها فراموش شود در سخنوری و انتقال پیام به مخاطب نیز دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: یکی از اشکالاتی که موجب می‌شود به نتیجه مطلوب نرسیم این است که نمی‌توانیم پیوست ارتباطی خوبی برقرار و پیام خود را به مخاطب منتقل کنیم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور تصریح کرد: اهمیت چگونه صحبت کردن در مذاکره، گفتگو و انتقال پیام‌هایی است که نیاز به مهارت دارد و نحوه سخن گفتن از مباحث بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این که بتوانیم بر اساس شرایط و مخاطبین صحبت کنیم مهارت‌هایی است که باید به آن اهمیت داد و این موضوع به ما کمک می‌کند تا از دانش خود در فن سخنوری استفاده کنیم.

صابونچی ادامه داد: گاهی می‌توانیم در برقراری ارتباط از ارتباطات غیرکلامی بهره گیریم که این موضوع نیز نیاز به مهارت دارد.

این مسوول اضافه کرد: موضوع جشنواره بشردوستی، دارای اهمیت زیادی است و این کار باید با کسب تجربه از این دوره و با جدیت بیشتری در طول سال‌های آینده اجرا شود.

وی افزود: اگر فرهنگ گفتگو و مذاکره را بیشتر تعمیم دهیم قطعا بسیاری از مشکلات حل می‌شود و بسیاری از مسائل و نزاع‌های موجود روزمره ناشی از این است که وقتی برای گفتگو با هم نداریم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور بیان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر می‌توانند به ما کمک کنند تا فرهنگ سخنوری را در جامعه نهادینه و با دانش و تجربه‌ای که کسب کرده اند در این مسیر بهتر گام برداریم.

انتهای پیام/ک

آئین اختتامیه جشنواره کشوری سفیران بشردوستی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.