گرمای تابستان و کمبود آب شیرین ، شعله سخاوت و بخشندگی را در وجود خیر نایینی برافروخت تا در دل شهر کویری نایین آب انبار هایی بنا کند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامحسین زندوانی (مراد علی) خیر نایینی گفت:گرمای هوا در کویر و کمبود آب شیرین مورد استفاده برای ساکنین شهر باعث شد تا برای بهره مندی همشهریان از آب خالص، سالم، تمیز و خنک، آب انبار‌هایی بنا شود.

زندوانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی نایین و قرار گرفتن آن در چهار راه مواصلاتی کشور گفت:علاوه بر ساکنان این شهر هرساله مسافران زیادی در فصل تابستان به بازدید از از بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری میپردازند بنابراین وجود آب انبار جزو ضروری‌ترین نیاز‌های کویر نشینان است.

او افزود:آب انبار‌های تاسیس شده با الگویی از آب انبار‌های قدیمی به همراه بادگیر و سقف گنبدی به ارتفاع ۱۱ متر و زیر زمینی با عمق ۱۲ متر، با استفاده از مصالح قدیمی در دو ناحیه بنا شده است که هر کدام از آن‌ها ظرفیت ۳۲۰ تانکر با گنجایش ۱۰ هزار لیتر آب را دارد.

کودکی دشوار و تلخ، فقر و فوت زود هنگام پدر، از بزرگ‌ترین انگیزه‌های آقای زندوانی است تا به هرکاری برای رفاه و آسایش مردم دست بزند؛ از وارد کردن ماشین آلات مکانیکی به شهر گرفته تا ایجاد اشتغال و ساخت مسجد، این‌ها بخش کوچکی از خدمات ارزنده‌ای است که نسل‌های آینده آن را فراموش نخواهند کرد.

آقای زندوانی که حالا ۶۵ تابستان را دیده است، عامل موفقیت خود را لقمه حلال و دعای خیر مادرش دانسته و می‌گوید:خداوند روزی دهنده کسانی است که جان و مالشان را در راه رضای او و بدون هیچ چشم داشتی وقف کرده و توشه‌ای برای دنیا و آخرت خویش آماده می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

آب انبار جزو ضروری ترین نیاز های کویر نشینان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار