طی روز‌های آتی در سواحل دریای خزر، استان‌های گیلان، گلستان و بخش‌هایی از استان اردبیل بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر/آسمان تهران صاف استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود. همچنین در همین مدت برای نوار ساحلی دریای خزر و شمال غرب کشور افزایش دما حدود ۳ تا ۶ درجه‌ای و از بعد از ظهر جمعه شمال استان ‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و همچنین در برخی مناطق استان هرمزگان و شنبه علاوه بر مناطق مذکور در شمال آذربایجان غربی نیز رشد ابر و رگبار پراکنده ، گاهی وزش باد دور از انتظار نیست.

از یکشنبه بعد ازظهر با شمالی شدن جریانات بارش از غرب سواحل واقع در استان‌های اردبیل و گیلان آغاز و دوشنبه در تمامی سواحل دریای خزر گسترش خواهد یافت. در بعد از ظهر این روز در ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های گلستان، سمنان و خراسان شمالی و برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، شمال همدان و کردستان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید:رگبار باران و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور+ جدول


همچنین دوشنبه در برخی نقاط دامنه‌های البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های کردستان، همدان، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی در ساعات بعد ازظهر رشد ابر و رگبار پرداکنده و گاهی با رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می‌َشود.

شایان ذکر است که دوشنبه در نوار شمالی ، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز کاهش نسبی دما در حدود ۳ تا ۵ درجه‌ای رخ می‌دهد.

سه شنبه در استان‌های یزد، جنوب سمنان کرمان و شرق اصفهان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار دور از انتظار نیست همچنین در این روز علاوه بر بارش پراکنده در سواحل دریای خزر در ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر و رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

از فردا و یکشنبه به طور موقت از شدت وزش باد در سیستان و بلوچستان کاسته خواهد شد و از رو دوشنبه مجددا انتظار وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در این منطقه دور از انتظار نیست.

گفتنی است از روز یکشنبه تا دوشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌َشود.

بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر/ آسمان تهران صاف است

بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر/ آسمان تهران صاف است

بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر/ آسمان تهران صاف است

بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر/ آسمان تهران صاف است

بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر/ آسمان تهران صاف است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار