بیانیه مداخله جویانه سفارت آمریکا در لبنان با واکنش تند مردم، حزب الله و نمایندگان مجلس این کشور همراه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیانیه مداخله جویانه سفارت آمریکا در لبنان با واکنش تند مردم، حزب الله و نمایندگان مجلس این کشور همراه شد.

در این بیانیه مداخله جویانه که درباره ترور نافرجام وزیر مشاور در امور پناهجویان دولت لبنان است، سفارت آمریکا در بیروت با ادعای اینکه برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از این پرونده سواستفاده می‌کنند از دستگاه قضایی لبنان خواسته است عادلانه حکم دهد.

در بیانیه سفارت آمریکا در بیروت که سه شنبه شب صادر شد آمده است: هرگونه تلاش برای سواستفاده از حادثه تاسف‌بار «قبرشمون» در نهم تیرماه با هدف رسیدن به اهداف سیاسی مردود است.

سفارت آمریکا در بیروت به روشنی اعلام کرده است از مسئولان لبنانی توقع دارد بدون جنجال آفرینی طایفه‌ای و سیاسی برای تحقق عدالت در این پرونده عمل شود. در ادامه این بیانیه مداخله جویانه، آمریکا ادعا کرده است از حل عادلانه شفاف در دستگاه قضایی و بدون دخالت سیاسی حمایت می‌کند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای هدف این اقدام سفارت امریکا را تشدید بحران در لبنان خواند. ایلی فرزیلی، نائب رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر حفظ حاکمیت لبنان گفت: برخی کشور‌ها هر حادثه‌ای را بهانه‌ای برای مداخله در امور داخلی لبنان می‌دانند.

نهم تیرماه کاروان حامل صالح الغریب، وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان در منطقه قبرشمون لبنان هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت و سه تن از محافظان وی زخمی شدند. دو تن از محافظان این وزیر لبنانی ساعتی بعد در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

منابع حزب دموکرات لبنان که صالح الغریب، وزیر امور آوارگان از اعضای ارشد آن است، انگشت اتهام را به سمت حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان به رهبری «ولید جنبلاط» نشانه رفته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار