مقامات ایالتی و فدرال استرالیا تصمیم گرفتند صادرات ضایعات پلاستیکی را ممنوع کنند.

ممنوعیت صادرات ضایعات پلاستیکی از سوی دولت استرالیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، مقامات ایالتی و فدرال استرالیا تصمیم گرفتند صادرات ضایعات پلاستیکی را ممنوع کنند.

مقامات ایالتی و فدرال در استرالیا در گفتگو با نخست وزیر این کشور درباره ممنوعیت صادرات ضایعات پلاستیکی به کشورهای همجوار مثل اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام توافق کردند. اسکات موریسون (Scott Morrison) نخست وزیر استرالیا در نشستی خبری گفت: « هیچ صادراتی در زمینه پلاستیک، کاغذ و شیشه صورت نخواهد گرفت چون این خطر وجود دارد که این مواد سر از آب های ساحلی اطراف ما در آورند. حال چه در نزدیک «دیواره بزرگ مرجانی»(واقع در شرق استرالیا ) باشد و چه در مکان های دیگری باشد.

وی افزود: بنابر این با اعلام صریح این مسئله و اتفاق نظر برای همکاری در این مورد، این تصمیم اجرایی خواهد شد. ما با صنایع همکاری و مشورت خواهیم کرد تا اطمینان یابیم که این توان و ظرفیت را در بخش ضایعات و بازیافت پسماندها داریم و می توانیم با مشارکت مصرف کنندگان، پسماند های خود را جمع آوری کنیم و آنها را کاهش دهیم که به نتایج مهمی ختم خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار