جانشین فرمانده ناجا گفت: مقابله با فساد اقتصادی نیاز به حرکت جهادی دارد و به مکان و زمان نیازمند نیست.

افزایش ۱۸۸ درصدی میزان کشفیات فرار مالیاتی در سال جاری/ مقابله با فساد اقتصادی نیاز به حرکت جهادی داردبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا پلیس اقتصادی می‌تواند پرونده‌های قاچاق را کشف کند؟ گفت: بنده در صحبت‌های خود گفتم که می‌شود ۹۰ درصد پرونده‌های قاچاق را کشف کرد، ما باید سازماندهی مناسب داشته باشیم و با هم افزایی موثر بین سازمان‌ها می‌توانیم فعالیت کنیم.

او افزود: خلأهایی در کار‌های ما وجود دارد، آدم فاسد در سازمان‌های خود کم داریم و این فساد‌ها از خلاأهای ما به وجود آمده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: اگر مجموعه ایست و بازرسی‌های مهم کشور و دستگاه‌ها، تجهیزات کنترل مناسبی را در اختیار پلیس بگذارند، مشکلات تا حدودی حل خواهد شد.

او افزود: از مجموع ۱۵۷ ایستگاه گمرک فقط در ۱۵ مورد دستگاه ایکس ری وجود دارد که این تعداد برای انجام عملیات و مبارزه با قاچاق مناسب نیست.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: باید در گلوگاه‌ها تجهیزات مناسب فراهم شود، حدود ۱۵ هزار کامیون در حال تردد و حمل بار برای مردم هستند.


بیشتر بخوانید: اقتصاد ابزار زورگویی کشورهای غربی علیه ایران است


او افزود: مگر اسنپ و امثال آن چگونه در حال فعالیت هستند، این موضوع به راحتی حل شدنی است، حتی تمام دستگاه‌ها در داخل کشورمان قابل تولید هستند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مقابله با فساد اقتصادی نیاز به حرکت جهادی دارد و به مکان و زمان نیازمند نیست.

او افزود: باید زیرساخت‌های ما برای کنترل فراهم شود، در این صورت در همان گمرک‌ها جلوی قاچاق گرفته می‌شود دیگر به پلیس نیازی نیست.

جانشین فرمانده ناجا گفت: ۱۵۸ درصد کشفیات نسبت به ۴ ماهه پارسال افزایش یافت و به دنبال پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومانی هستیم که میزان پرونده‌ها در این حوزه ۸۰ درصد افزایش یافته است و تمرکز خود را بر شبکه‌های درشت گذاشته‌ایم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور مسئول اخذ مالیات است و برای شناسایی متخلفان می‌توانیم به این سازمان اطلاعات دهیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در زمینه شناسایی و مقابله با فرار مالیاتی ۱۸۸ درصد در میزان کشفیات در این زمینه نسبت به ۴ ماه پارسال افزایش داشتیم.

او با بیان اینکه ۸۳ درصد پرونده‌های تعزیراتی در ۱۰ استان قرار دارد، افزود: طبق توافقات انجام با تعزیرات مقرر شد تا در اجرای حکم صادره از سوی این سازمان کمک کنیم که جرایم به خزانه کشور بازگردد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در مصوبه آخرین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق رئیس جمهور تأکید کرد تا دستگاه‌های ایکس ری و تجهیزات بالاتر در مبادی گمرکی برای کنترل‌های بیشتر تأمین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار