معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان، علاوه بر کشتارگاه‌های دائمی چهارگانه اصفهان، تعداد ۱۶ مرکز موقت برای عید قربان فعال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین امیری در جمع مدیران ستاد معاونت خدمات شهری با اشاره به اینکه عید سعید قربان از گرامی‌ترین اعیاد مسلمانان است و در سراسر جهان این عید با برگزاری مراسم قربانی همراه است، خاطرنشان کرد: قربانی کردن، نمادی از قطع دلبستگی و نشانگر ایثار است، ایثار از مال و جان در راه رضای خدا جلوه‌ای از تکامل انسان است و نشان دهنده این است که فرد همه دارایی خود را به نوعی امانت الهی می‌پندارد.

او با بیان اینکه تعیین محل‌های عرضه دام زنده همچون سال‌های گذشته در شهر اصفهان وجود دارد، خاطر نشان کرد: علاوه بر کشتارگاه‌های دائمی چهارگانه اصفهان، تعداد ۱۶ مرکز موقت برای عید قربان فعال می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه در انتخاب محل‌های عرضه دام، به تراکم آمار جمعیت در نقاط مختلف شهر توجه شده، اظهار داشت: در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان مکان‌هایی برای عرضه دام انتخاب شده که مشکلات ترافیکی کمتری برای شهروندان وجود داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای تخلفات احتمالی پیش بینی‌های لازم در نظر گرفته شده است، افزود: بازرسانانی از مناطق ۱۵ گانه، مدیریت بازرسی خدمات شهری و شهرداری اصفهان در تمامی مراکز مستقر هستند همچنین بازرسان سازمان دامپزشکی نیز با حضور در مراکز نظارت کافی را انجام میدهند.

امیری با بیان اینکه هرساله شهروندان اصفهانی از این مراکز استقبال گسترده‌ای دارند، تصریح کرد: انجام نظارت و کنترل‌های بهداشتی قبل و بعد از کشتار توسط دامپزشکان، جمع آوری ضایعات دام به صورت بهداشتی، توزین دیجیتال و ارائه فاکتور فروش از جمله نظارت‌هایی که در محل‌های مجاز و تعیین شده ذبح دام انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ناظران شرعی برای امر قربانی در این محل‌ها مستقر هستند، اظهار داشت: در محل‌های تعیین شده مبلغان روحانی جهت پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی شهروندان در محل حضور دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای سنت حسنه قربانی با رعایت نکات کامل بهداشتی، حفظ محیط زیست و منظر شهری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مراکز عرضه دام ویژه عید قربان با هدف تامین سلامت شهروندان انجام می‌شود لذا از شهروندان اصفهانی تقاضا داریم که در روز عید قربان از محل‌های مجاز و تعیین شده، دام بهداشتی تهیه کنند.

امیری افزود: در عرضه غیربهداشتی دام، احتمال انتقال بیماری‌های واگیر دار به انسان وجود دارند، همچنین در کشتارگاه‌های غیر مجاز، آلودگی محیط زیست شهری تهدیدی برای سلامتی شهروندان به حساب می‌آید، در نتیجه شهرداری اصفهان هر ساله به مناسبت عید سعید قربان با جانمایی مکان‌هایی برای عرضه بهداشتی دام، علاوه بر تامین سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست و منظر شهری را در نظر دارد.

او در پایان گفت: با همکاری مدیران مناطق و نواحی اکیپ‌هایی از نیرو‌های خدمات شهری جهت نظافت و شستشوی محل‌های عرضه دام در نقاط تعیین شده مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/ی
 
 


بازرسی بر روند ذبح دام در مناطق ۱۵ گانه شهری

برچسب ها: عید قربان ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار