رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم گفت: آموزش عمومی و افزایش سطح آگاهی آحاد جامعه مؤثرترین عوامل در مقابله با حوادث و بحران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسین نوید رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت و افزایش سطح آگاهی و آموزش عمومی، جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه و امداد و نجات مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برای سنین مختلف را برگزار می کند.

نوید افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون٧٠ نفر از خواهران و برادران در دوره‌های آموزشی مقدماتی۲۲ ساعت، عمومی امداد ٢۴ساعت، عمومی نجات۶۶ ساعت، دوره تخصصی امداد ٢۴ ساعت و دوره تخصصی نجات ٢۴ تا ۶۴ ساعت آموزش دیده اند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم بیان کرد: یکی از اولویت‌های جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم، آموزش خود امداد و دگر امدادی با محور بشر دوستی است که جوانان با حضور در دوره‌های آموزشی با اصول و اهداف جمعیت هلال احمر آشنا می‌شوند و به سمت کار‌های بشر دوستانه و عام المنفعه جذب می‌کنیم.

او بابیان اینکه کلاس‌های آموزشی از تیرماه شروع و تا شهریور ماه ادامه دارد گفت: جوانان با عضویت در جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های مختلف ساماندهی می‌شوند و در فعالیت‌های مختلف حضور دارند.

نوید با بیان اینکه دوره‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی برگزار می شود گفت: کارآموزان در پایان دوره می‌توانند مهارت‌های امدادی خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز حوادث بتوانند پاسخگویی مناسب را داشته باشند و جان نزدیک‌ترین افراد خود را نجات دهند.

نوید با اشاره به تحقق شعار هلال احمر؛ یعنی هر خانواده ایرانی یک امدادگر، افزود: آموزش آحاد جامعه و همچنین استفاده از علاقمندان در پایگاه‌های جاده‌ای به عنوان امداد گر داوطلب نیز استفاده می شود.

او در پایان بیان کرد: در کنار ارائه این طرح‌ها جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم آینده کلاس‌های ورزشی تنیس، شنا و والیبال نیز برگزار می کند.

انتهای پیام/ غ

مؤثر‌ترین عامل در مقابله با حوادث و بحران ها آموزش همگانی است

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار