به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تبلیغات محیطی در داخل ایستگاههای اتوبوس و به ویژه مترو به وفور مشاهده میشود که انبوهی از کالاها و خدمات از هر شکل و جنسی را در بر میگیرد، اما این روزها، تبلیغات رنگ و بوی غربی به خود گرفته است؛ به شکلی که تبلیغات محصولات خارجی پررنگتر از ایرانی است.
اما ماجرا اینجا تمام نمیشود، چراکه نه تنها شاهد تبلیغات محصولات خارجی در حمل و نقل عمومی هستیم بلکه این روزها با فرارسیدن ایام و مناسبتهای ویژه هیچ رنگ و بویی از آن ایام به چشم نمیخورد.
تبلیغات باید متناسب با فرهنگ هر جامعه و سبک زندگی شهروندان آن ایجاد و در معرض اطلاع رسانی عمومی قرار گیرد؛ درحقیقت این تبلیغات باید در راستای حمایت از تولیدات آن کشور و همچنین با رعایت برخی از شئونات باشد همچنین حال و هوای مناسبتها را در میان مردم ایجاد کند.
این در حالی است که با نزدیک شدن به ایام محرم و عزاداری هنوز هیچ گونه تبلیغات و بنرهای خاص این ایام از سوی سازمان مربوطه نصب نشده است و گویا هنوز مناسبت مهمی وجود ندارد تا با بنر و تبلیغات آن پایتخت حال و هوای این ایام را پیدا کند.
پس لازم است مسئولان و متولیان این امر دست به کار شده و این بار با اقدامی میدانی پای کار بیایند و زندگی و حال و هوای مناسبتها را در شهر ایجاد کنند و گذشته از این امر جلوی هرگونه تبلیغات خارجی که به نوعی خانمان سوز است را در مکانهای عمومی به ویژه وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو بگیرند.
حال در این رابطه محمد علی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهارکرد: براساس مصوبه شورای شهر سابق، امتیاز بهره برداری از فضای تبلیغاتی مترو تهران در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری قرار دارد.
وی ادامه داد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه هر ساله قراردادی را با سازمان زیباسازی شهرداری تهران منعقد میکند که براساس آن تمام فضاهای تبلیغاتی مترو در اختیار این سازمان قرار میگیرد.
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران از شورای شهر درخواست کرده است تا فضای تبلیغاتی مترو، در اختیار خود مجموعه مترو باشد، افزود: مدیران شرکت مترو معتقد هستند که با واگذاری فضاهای تبلیغاتی مترو به خودشان، میتوانند درآمدزایی بیشتری از این طریق داشته باشند و به نحو احسن از این فضا استفاده کنند.
وی درباره این درخواست شرکت مترو، اظهار داشت:، چون این درخواست از سوی شرکت مترو دیرهنگام مطرح شد امکان قرار دادن تبصره واگذاری فضاهای تبلیغاتی به مترو، در بودجه سال ۹۸ وجود نداشت.
وی با بیان اینکه عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری در استفاده از فضاهای تبلیغاتی مترو مورد قبول نبوده است، ادامه داد: در استفاده از فضای تبلیغاتی مترو تهران ضعف وجود دارد. این ضعف هم در بحث درآمدزایی و هم در نحوه تبلغات مناسبتی مثل ایام شهادت و اعیاد است.
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر از فضاهای تبلیغاتی مترو استفاده خوبی نشده است، افزود: عملکرد ضعیف و غیرقابل قبول سازمان زیباسازی در این حوزه باعث شده است تا پاسخگویی در این خصوص به خوبی انجام نشود.
کرونی با اعلام اینکه مبلغ قرارداد سازمان زیباسازی برای برخورداری از امتیاز تبلیغات در فضای مترو در سال ۹۷، حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: ظرفیت درآمدزایی از فضای تبلیغاتی مترو تهران بسیار بالاتر از رقمی است که سازمان زیباسازی برای این کار پرداخت میکند. امیدواریم با واگذاری این فضا به شرکت مترو در آینده نزدیک درآمدهای حاصل از این موضوع افزایش خوبی داشته باشد تا کمکی برای مشکلات بسیار مترو تهران باشد.
با تمام این تفاسیر امید است شاهد بهبود وضعیت و ساماندهی تبلیغات در حمل و نقل عمومی باشیم همچنین سازمان مربوطه بتواند گامی موثر در جهت به نمایش کشیدن ایام بردارد. چراکه این شهر نیاز به زیباسازی و حال و هوایی خاص دارد.
منبع:تیتر شهر
انتهای پیام/