معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم دعای عرفه در اکثر مساجد استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام مجتبی فتح‌اللهی نژاد معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه از گذشته‌های خیلی دور خواندن دعای عرفه در روز عرفه در مرز خسروی استان کرمانشاه به عنوان نزدیک‌ترین نقطه به کربلای معلی مرسوم بوده و هر ساله شاهد حضور تعداد زیادی از هموطنانمان از سراسر کشور در این منطقه بوده ایم، گفت : فردا (۲۰ مرداد) علاوه بر تدارک برگزاری مراسم ویژه دعای عرفه در مرز خسروی، در اکثر مساجد، حسینیه‌ها، آستان مبارک امامزادگان و سایر نقاط استان دعای عرفه قرائت خواهد شد.

او گفت : مراسم دعای عرفه پس از اقامه نماز ظهر و از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز عرفه آغاز خواهد شد.

او افزود: مراسم قرائت دعای عرفه در مزار شهدای شهر کرمانشاه به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

فتح‌اللهی نژاد با بیان اینکه دعای عرفه منتسب به امام حسین (ع) است، گفت: این دعا روز قبل از عید قربان توسط حجاج بیت الله الحرام در صحرای عرفات خوانده می‌شود و خواندن آن در هر جای دیگری نیز با فضایلی همراه خواهد بود.

او با اشاره به فضایل معنوی شرکت در دعای عرفه، از همه خواست برای خواندن این دعا و بهره گیری از فیوضات آن در روز عرفه برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول اشاره‌ای هم به برگزاری نماز عید قربان در اکثر مساجد استان داشت و گفت: این نماز در مساجد جامع تمامی شهرستان‌ها به صورت ویژه برگزار خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

تدارک برگزاری مراسم ویژه دعای عرفه در مرز خسروی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.